xxx

xxx
xxx malaya

31 December 2010

Malam ni nak pergi masjid.

SElamat Datang 2011
SElamat tinggal 2010
Kirim salam pada 2009
Tinggal kenangan 2008

Nota:tahun ni sempat beli baju raya sepasang je.yg lain bawa ke tahun 2011.

28 December 2010

Panjang mana???

Sarimah baru sahaja mendirikan rumah tangga,pada hari ke tiga sarimah pergi ke pasar pagi untuk membeli barangan dapur.tiba-tiba sarimah terserempak dengan mak saudara suami beliau,lebih mesra di panggil mak jah.lalu mereka berbual..


Sarimah:hai mak jah,banyak membeli nak buat kenduri ke?

Mak jah:Tak lah,beli lauk untuk masak tangah hari nanti.

Sarimah:owh yea ke..

Mak jah:Macam mana,bila hidup berdua nie.seronok?

Sarimah:mesti lah seronak mak jah.

Mak jah:ehh panjang mana?

Sarimah:Biar betul mak jah nak tahu panjang mana?

Mak jah:ia lah,ada ke muka mak jah nie main-main.

Sarimah:Tak lah panjang sangat mak jah,8 inci setengah je.

Mak jah:Erkkk kau nie sarimah mak jah tanya suami kau si panjang tu kat mana,bukan si annu nye panjang mana.

Sarimah:*********sambil berlalu pergi.



22 December 2010

puhhh...

Komen dari pengguna

"sejak menggunakan 'burgermpak' anak lelaki saya tidak kencing malam lagi. terima kasih burgermpak"
- Salamiah Harun (Pengusaha Kedai Runcit, Kajang Selangor)

"Jika diberi pilihan antara boyfren saya dan burgermpak! Sudah pasti saya pilih BurgermpaK kerana ia lebih menghiburkan" - (Tasha, Pelajar IPTS di KL)

"Penantian rakyat Malaysia sudah berakhir" - (Rashid ; Penulis Prolifik)

"Aku ada beli apa BurgermpaK! Sapa kata aku tak beli" (Sufian Abas ; Penerbit, Penulis Novel)

"Mampu melegakan sakit lutut dan untut saya"
(Ibrahim Kamsan - Pesara tentera, Taiping)




Jadi Anda? Bila Lagi?

BURGERMPARK

140++ muka surat

RM20 (tidak termasuk pos)

-> tambah RM5 untuk pos laju. Pos laju supaya takde problem buku hilang dan cepat sampai.

Bagi yang berminat untuk mendapatkannya, ikuti langkah berikut:

1. Buat pembayaran sebanyak RM25 ke akaun berikut:

- 1621 0663 5004 (Maybank)

- Penama: Mohd. Saufy Nizar

- 12120000024100 (CIMB)

- Penama: Jiewa Enterprise

2. Hantar e-mel bertajuk 'BURGERMPARK' ke weareuya@gmail.com dengan menyertakan sekali:

1. bukti pembayaran

2. alamat -> pastikan bukan alamat yang pelik-pelik, taknak bagi posmen susah mencari.

3. Sila bercakap sopan dengan Abdul UYA!.

4. Bagi yang ingin membeli pakai tangan pada harga RM20, anda boleh membelinya di UYA Distro bermula 20 Disember 2010.

Yang benar,

Abdul UYA!.

05 December 2010

air oh air


Gua n the geng,adalah wakil dari lujnah belia meru,telah memberi sokongan 100% untuk menolak kenaikan air selangor sebanyak 37%.










Dari klang ke k.l,AIR adalah hak rakyat.so gua sebagai rakyat,maka gua turun ke k.l bukan untuk buat kacau mahupun huru hara,tapi untuk sama2 rakyat untuk membantah kenaikan air negeri selangor sebanyak 37%...

01 December 2010

Dalam

Dalam kalut tersimpul serabut
Dalam damai ternoda resah
Dalam pejam terbuka mata
Dalam hati tersirat mati...

Dalam rahsia penuh jiwa
Dalam kata penuh dusta
Dalam sanubari tercarik duka
Dalam air ada bayang-bayang

Dalam dan sedalam
Sangat dalam...

15 November 2010

Kisah se-Ekor lembu yang sangat bijak.

Setelah berhempas pulas, bersusah payah mendayung sampan untuk kesekolah, memanjat gunung mencari akar kayu, mudik ke hilir menongkah arus, akhirnya UYA dengan Kerjasama PARADOKS berjaya menerbitkan Buku BurgempaK... Kolaborasi Tulisan Aloy Paradoks, Rayza MukMin dan Bias.

BurgempaK akan dilancarkan di Butik UYA Distro Sek 15 Subang Jaya pada 18 Disember 2010. Untuk mereka yang berminat membuat tempahan awal dan membeli naskah ini sila teruskan email kepada :

weareuya@gmail.com atau
sms no ini : 017-2886620 (Mr Nizar)

Setiap Naskah berharga RM 20

Akhir kata :
Ini Buku Gembira - Luca DK (Penerbit)


27 October 2010

Anti kopi O band.


Band dari puak anti kopi O.

Edit dari minah ni selaku gitaris ke2,drumer budak ni,kadang2 beliau menggunakan kaki untuk mengetuk drum,n gua selaku vokalis n merangkap gitaris utama,hahaha

nota:next album berada di pasar borong selayang.

26 October 2010

Misi Adinda

Malam ini
kasih bersemi
dua jiwa berjanji
sehidup semati

bulan di pagari bintang
sebagai saksi cinta kita
moga kekal abadi
Adinda

Duhai adinda
kau harus mengerti
tiada lain ku sayangi
kau ibarat penawar hati

hadir mu adinda
upama bidadari
turun ke bumi
untuk menjadi pemaisuri sejati


Nota:amacam dengan template baru gua???di persetankan oleh budak INI..

28 September 2010

SEKUNTUM BUNGA KEMBOJA PUTIH

Insyallah jika di panjangkan umur dan tiada aral melintang,sebuah short filem arahan gua akan menjalankan pengambaran pada hari ahad ni,lokasi di sebuah rumah sewa yang agak usang dan di kawasan perkuburan klang.

SEKUNTUM BUNGA KEMBOJA PUTIH


Arahan- warie harun@triple x malaya
Jurukemera- warieharun,razman@pendekar hitam
Editor- Fazlee@king of the road
penampilan- Fazlee,warie harun

tarikh dijangka siap:20 oktober 2010

nota:Hanya yang berani sahaja yang mampu bertahan.

24 August 2010

misi nasi kosong.

Bila kita dalam kesusahan baru nak ingat dia,baru nak tunaikan apa yang di perintahkan.
tapi bila kita senang buat2 lupa perintah dia.Dulu zaman sekolah ustaz ada mengatakan kepada gua,walaubagai mana kita senang atau susah,jangan sesekali melupakan apa yang di perintahkan kepada kita di muka bumi ini.

Zaman sekarang!!!mungkin itu yang patut gua kata kan.Gua bukan ustaz,malaikat mahupun rasul,siapa la gua mahu menyentuh isu2 macam ni,gua hanya seorang insan yang kadang2 terkantoi juga dengan perintah Nya.

Sepanjang Gua hidup,tiada lagi poster yang tertulis ramadhan di dahulukan.ada?atau mungkin gua tak perasan.Tapi poster yang tertulis bazar ramadhan bersepah..ramadhan ni bulan untuk makan ke?

21 August 2010

misi buat baik di balas baik.

Dulu mase zaman sekolah,gua masih ingat lagi ustaz ada kate orang yang buat baik akan di balas baik.Semase gua peluang dari keje tadi,ade seorang makcik tua berjalan kaki.Lalu gua tumpang kan makcik tu ke rumah dia,tak jauh mane pun..sampai je kat rumah dia,makcik tu mengucapkan terima kasih kat gua,sambil tangan kanan dia mengulur rm5,duit minyak dia kate.gua menolak pemberian makcik tu,gua ikhlas...

Nak di jadikan cerita,semase gua pulang dari hantar makcik tu gua singgah ke bazar ramadan kejap.turun je dari kereta gua ternampak duit rm 10 yang terlipat...gua ambek buat beli air.

Dalam hati gua,mungkin ni balasan baik gua menghantar makcik tu kot...

14 August 2010

misi ramadhan di new york

Kejadian di bazar ramadhan meru klang,4 hari berpuse baru tadi gua berkesempatan untuk membeli juwadah berbuka.Tengah gua berjalan-jalan,gua rase macam dekat new york pulak,semakin ramai anak dara kat meru ni yang berambut perang-perang,pakai seluar pendek...hu,gempak!!!ke memang meru dah bertukar jadi new york...

05 August 2010

02 August 2010

misi ego.

situasi di pasar seni k.l,mase plore skala 2 berlangsung ajuran paradoks.

nota:perhatikan moto ego paling gempak di abad ini...

01 August 2010

Selipar aku putus

Kisah berlaku lima hari yang lalu
Aku terlihat gadis melayu
Berbaju kebaya merah jambu
Bertumit tinggi paras gebu
Berambut perang ala-ala debu
Bersubang besar sambil berlalu

Lalu aku menegur..
"hai besar subang''
Dia membalas..
"selipar awak putus"

"Apa..selipar aku putus.

29 July 2010

misi hegemoni

Poster kat atas tu adalah teater,tarikh,mase,tempat,tiket n semua nye ade tertera dekat poster tu.

Nota:Anda di jemput hadir..mengikut kajian nilai rm 15 tu lebih murah dari kereta myvi.jika kita menilai sesuatu perkara itu dengan wang ringit,jangan lupa nilaikan sekali dengan kualiti nye sekali,maju la industri teater untuk negara.

25 July 2010

misi mentari merah.

Setiap apa yang aku lalui
Aku tetap hamba nya
Tak mungkin aku rasul
Dan tak mungkin aku malaikat..

Masih jauh Perjalan ini
Semakin menghapiri
Berbagai dugaan harus
Aku tempuhi..

Di sana masih ade
Ruang untuk berkata
mati itu adalah benar
Dan kiamat itu adalah benar..


Nota:PLore 31 july-masa 3pm-7.30pm.kalian semua di jemput hadir,sesungguh nye ape yang kami pekit itu adalah suara hati.

24 July 2010

misi tasbih cinta

Desir ombak memukul pantai
Mentari hilang merah nya
Tak kala angin tiada penghujung nya
Pasir di pantai hanyut ntah kemana..

.....Bersambung di PLOre 31 july nanti,3pm-7.30.


nota:Amaran hanya berani sahaja yang mampu mengiler,kami bukan rasul!!!

08 July 2010

05 July 2010

Misi Mengapa mamak bingung

Teringat lak Kejadian Semalam Di Restoran Hakim sek 7(tgh tgk bola la ni, Spain menang Woo)
aku,panjang(geng), masuk ke restoran,
amik port yg dah di booking oleh aloy ,
mamak pon datang mengambil order,
ini script yg aku masih ingat la.


Mamak: bang. air apa ?
Aku : Milo ais
Panjang: bali ais
Aloy : aku dah order la.. x nmpk ke ?

Mamak : Bang makan?
Panjang: nasi lemak, telo mata ha
Aku : mamak, macam biasa ha

mamak : bang macam biasa tu mcm mana?
Aku : biasa ye aku x makan, minum je (dgn muka selamba)
Mamak : @#$^&*(*^&

mamak tue bererdar dgn seribu kebengangan & kebingungan

pastu aku gelak secara berjemaah dgn geng2 ,
leh lak awek baju ijo kat blakng aku join gelak skali,
hampeh je.. nak juga tunjuk gg kuning dia.
pastu siap sound aku lg,
'Cantik ayat bang '

lalu aku tertido sambil mengunyah kuaci,
heheheh,

p/s: jgn tiru ayat ni, silap2 leh kena pelangkung ngan waiter, nak2 ye kalu baru masuk kedai @ restoran tu, heheheheh

01 July 2010

misi hujan lebat mencurah kini,bagaikan tiada henti.

Tengah naik moto,tibe2 hujan turun dengan lebat nye.
Esok beli kereta la...


nota:teka teki-banyak2 ikan,ikan ape xde kepala?jawab kalau bijak

28 June 2010

misi lagenda budak sengal.

"Nah,ni ayah belikan bola untuk boboy tau..suke tak"

"mesti ar boboy suke"

"Nanti dah besar main bola pandai2 yea boboy"

"pandai macam sape ayah"

"jadi macam roney,heskey,lucas podolski.."

"tapi saye nak jadi bookie la yah"

21 June 2010

misi PLORE skala 2

Setelah diperkenan oleh para pemegang mohor "indie movement". Maka tarikh untuk menyambut PLORE bagi Skala 2 sesi 2010 jatuh pada :

31 Julai 2010,
bertempat di Persekitaran Pasar Seni
dari jam 3.30 ptg - 7.00 malam.

Setakat ini 28 org/kumpulan telah mengesahkan penyertaan mereka dan bersedia untuk sama berbusking dalam projek PLORE Skala 2. Namun jika masih ada yang berminat untuk turut serta pandai pandai la bagitau cepat cepat dekat gua melalaui facebook atau blog.

Setiap org/kumpulan akan membuat persembahan mengikut giliran, dan giliran itu akan diulang-ulang. (konsep : Jalanan)

15 June 2010

misi lebai kasim

"sudah-sudah la tu iman,masuk rumah dah magrib ni esok-esok sambung lagi main tu".teriak mak kiah kepada cucu kesayangan nya iman,yang di jage sejak iman seumur 5bulan sampai la sekarang 8 tahun,iman lah tempat mak kiah bermanja,berborak,makan bersama-sama.

"kejap nek..iman nak balik la ni".balas iman.dalam hidup mak kiah,iman ibarat cahaya yang menerangi hidup nye seharian untuk mengharungi sisa2 hidup yang mendatang.

"ape yang kau merepek tu kiah"tiba2 suara lebai kasim menyapa mak kiah.lebai kasim adalah tok siyak surau kampong di situ.

"aku panggil cucu aku iman tu balik,dah masuk magrib macam ni dia leka main dekat tepi pokok tu ha".

"asstafirullahalazim...mengucap kiah..kan si iman tu dah tak ade,sudah 2 minggu dia meninggalkan kita,sebab allah sayang kan dia dulu dari kita semua kiah..kau jangan terlalu emosi kiah"

"ape yang kau cakap ni kasim,kau tak nampak ke si iman kat belakang kau tu,cube kau toleh belakang"

"hai tok kasim..nak pergi surau ke tok,iman ikut boleh..

"aarrrrrrr.........lebai kasim berlari dengan sekuat hati nye..


Amaran:cerita ini hanya untuk 18 tahun keatas sahaja,sebab cerita ini mungkin akan menyingung mana-mana perasaan,emosi,kesedihan,seram,atau jenaka yang melampau.untuk yang berumur 18 ke bawah bibingan orang2 dewasa di perlukan.sekian terima kasih.

07 June 2010

misi jika engkau tiada.

Badan tibe2 rase mahu rebah,menyembah bumi tempat di mane kita akan mati,bila kau tiada umpama aku pun sudah tiada,sendi2 lutut kaki kiri dan kanan agak bergoncang bagai ada gempar bumi dari seberang,tanda waktu kemuncak untuk melunaskan nafsu sudah tiba.

Selok pokek seluar kiri tak ade,selok pokek kanan pun tak ade.cube cari di sebelah almari pun tak ade,dalam bilik confirm tak ade,rusing kepala semakin berat bagai ade sebuah kereta proton saga buatan malaysia yang sedang driff di dalam nya.

Di waktu ini jika di ofer fasha sanda mahu pun faridah anak kepade makcik yang menjual nasi lemak depan simpang tiga jalan kasban meru,untuk di jadikan bakal isteri sure di tolak bulat2.rase tidak berdaye untuk menempuh hari2 mendatang tanpa dia,biar tiada cinta asal ada dia.biar mati di santau tiup jangan mati tanpa dia..

Di media,di surat khabar,di poster2 merata tempat ade,semua mengatakan TAK NAK!!! tapi aku NAK?


sofie:Ah khai(tauke kedai),kasi dunhill 20 satu kotak..

ah khai:Apa sakit mau?

sofie:kasi sakit kaki punya ok..

ah khai:okey...


NOta:tiada nota
tiada garis
tiada harta
tiada waris
tiada kata
tiada cinta
tiada rasa
tiada apa-apa..

24 May 2010

21 May 2010

misi x penah rasa bersalah


Bile air milo gua rase cam air kelape
dan bile makan nasi rase cam pasir
seterusnye bile pejam mate tak lelap-lelap
mandi memang x penah basah
melucah x penah sampai penghujung nye
mencari kupu2 malam tiada faedah nye
dan sangat menitiskan air mata
apabila rokok dunhill ku sudah tiade...

19 May 2010

misi ade pix orang mati

dari lorong seni putra jaya 14,15,16hb mei

seni ni amat mendalam..huhu kau buat ape 2 dam?

dari telok ensen ke putra jaya..

sampai ade yang mati...ganas

jangan marah dark ray..
adam tido...

aloy n the geng...teater jalanan,gempakz

09 May 2010

misi rasukan lorong seni.


Pada 14,15,16hb mei 2010,paradoks akan berada di lorong seni putra jaya.
untuk persembahan jalanan paradoks akan muncul jumaat dan sabtu(14,15hb)jam 3pm-5pm.dan hari ahad(16hb)dari pukul 5pm-6pm.

Agak2 korang free datang la,kalau korang rase nak tengok rasukan puisi jalanan dari gua n the geng,kalau2 lu nampak gua macam orang tak betul itu bermakna gua dah di rasuk untuk 2jam..dan mungkin itu bukan gua yang normal.

nota:kalau korang berminat untuk turut serta persembahan jalanan ini,korang hallo2 gua kat fb.warie harun..

03 May 2010

01 May 2010

misi skrip pendek,

Ambran:ah..jangan sesekakali kau mahu memujuk aku,aku tak mahu penjelasan dari kau lagi.

sofia:saya memohon maaf atas kesilapan saya,ampunkan dosa saya bang..

Ambran:mohon maaf?ini bukan hari raya kau mahu memohon maaf..

sofia:saya mengaku salah saya bang,tapi jangan la menghukum saya sampai abang tak mahu keluar dari bilik air tu,di sebabkan saya terlupa beli rokok yang abang kirim tadi..

Ambran:sudah aku bilang dari dulu lagi,aku tak boleh jadi normal jika tidak merokok,ibarat berpuisi,menjerit tapi tidak menangis..

26 April 2010

misi sekuntum bunga raya merah untuk rowena.

Seperti hari-hari biasa sofi akan mengatur langkah untuk pergi ke tempat kerja,pagi tu cahaye matahari memecahkan kebuntuan otak sofi,terase bagai ade sebutir peluru pistol menusuk masuk ke dalam kepale,lekas-lekas sofi mencari panadol untuk melegakan pening kepala nye.

Perjalan sofi pagi itu agak lancar,tiade lori2 hantu yang menyemakan jalan,tiade lembu2 keling(india)yang sesak merayau di jalan,tiade awek naik moto yamaha lc yang laju macam lipas kudung,biase ade..tapi pagi ni tak nampak la pulak,tiade anak kucing kene langgar macam semalam dan tiade kereta waja perasan macam evo8,ape kes?mungkin itu semua membuatkan jalan raye tidak jam seperti biase..

Pemanduan semakin laju bagaikan sofi berade di dalam sebuah kereta lumba f1,kelajuan itu selaju bunyi perut yang dalam kelaparan,break ala2 driff...betul2 parking depan kedai mamak,macam biase menu air susu n roti bakar menjadi sebahagian dari sarapan harian sofi.air susu di hirup dengan nikmat roti bakar di kunyah ke dalam perut,rokok dunhill 14 di sedut tanda waktu sarapan akan berakhir di penghujung gigi.

Selesai bersarapan pemanduan di teruskan ke lokasi yang di tuju,kali ni lebih extream di sebabkan jalan semakin jam,tidak sesedap jam nenas mahu pun strawbery.mata sofi ligat memerhatikan gelagat awek2 yang sedang tunggu bas,ade yang cantik,ade yang ayu,ade yang kurus,ade yang tough,yang pakai tudung,ade yang tak pakai tudung,dan kadang2 terkeluar suare sofi,pewittt...ade yang pandang,ade yang buat tak tahu dan ade jugak yang baling pakai batu..nasib tak pecah cermin pintu,kalau tak koyak jugak la 2-3 ribu..

Sampai satu simpang tibe2 mata sofi tertarik dengan serumpun pokok bunga,dengan tidak membuang mase sofi berhenti di tepi bahu jalan untuk menikmati kecantikan serumpun pokok bunga tersebut,lalu memetik sekuntum bunga raya merah untuk di jadi kan hadiah pada seseorang.sekuntum bunga raya merah di pegang erat bagaikan memegang nyawa sofi sendiri,melangkah kearah kereta lalu..DumMm...melambung tubuh sofi yang tough ke arah bahu jalan akibat di langgar oleh sebuah lori hantu yang sarat membawa pasir,terdengar suara sofi mengerang kesakitan meminta tolong,tolong..tolong..tolong.."woi banggun!!!ape kes kau pagi2 buta menjerit mintak tolong ni..pastu boleh tergolek jatuh dari katil pulak?ha yang kat tangan tu,bunga raya merah kau nak buat ape tu?kau mimpi ke ape ni fi..?ke tebiat nak mati?"aku dah kena langgar dengan lori kau xnak tolong ke?kita kan kawan.bunga raya merah ni aku nak hadiah kan kepada..rowena.."sah kau mimpi fi,rowena mane ni?baik kau pergi mandi nanti lambat kau pergi kerje..

Sedar sofi dari lena..lalu berfikir di mane datang nye sekuntum bunga raya merah,agak jauh memikirkan nye..kenyataan atau pun khayalan...dan masih memegang erat sekuntum bunga raya merah tersebut,ia tetap menjadi tanda tanya..


nota:sebuah cerpen pendek gile dari budak x giler..

25 April 2010

misi gurindam hujung minggu.

Tiada sape dapat menghalang langkah gua walau hang tuah sekali pun yang datang,kecuali tuhan yang satu.Jam menunjukan 6 pagi,gua terjage dari tidur yang baru terlelap kire2 1jam yang lalu,akal gua letih,badan rase x bermaye,sel2 darah rase mahu pecah takala angin subuh meniup bulu rome gua yang agak subur seperti lalang di tengah padang yang terbiar,dan seekor lalat pelarian mati tersesat di himpit lalang-lalang tersebut,nasib si lalat tidak sebaik nasib si semut yang tengah asyik minum lebihan air nescafee malam tadi di atas peti ais.

Kunci ford lancer model tahun 1985 gua masukan ke arah kunci pintu untuk membolehkan gua memasuki ke dalam nye,tiade alarm mahupun outo lock sebab hand brek putus pun gua belum repair lagi ni kan nak repair outo lock,hilang akal ape?start,nasib pagi ni ade nyawa kalau x gua gegar satu flat untuk tolong gua tolak.gua drive dengan pantas walaupun kadang2 brek tak berfungsi sepenuh nye,sampai meru klang rumah kedua gua yang pasti bukan rumah bini ke dua,dengan pantas nye gua mandi,tanpa gosok gigi mahu pun sabun body,gua capai baju warna hijau,seluar hitam.lalu drive kelokasi yang ingin di tuju.sesampai di lokasi gua jerik agak perlahan."mamak bungkus roti telur 1,milo ais 1..

23 April 2010

misi New post

msg masuk..


Hai syg,tengah buat ape 2?

tak buat ape2 pun,tengah teringat kat bb la ni.(send msg)

saye pun same sedang teringat awak,rindu la..

kalau bb rindu..saye lebih dari pade rindu(send msg)

Ape kate kite jumpa petang nanti,macam biase la syg ambek saya kat rumah..

saye ok je,petang nanti dalam pukul 5ptg saye datang k..(send msg)

ok syg...datang tau,mmuahhh........

msg masuk..

BHL 6776 SILA JELASKAN BAYARAN TERTUNGGAK MOTO YAMAHA EGO 3 BULAN.JIKA TIDAK MAHU SEBARANG TINDAKAN DI AMBIL,FROM GT-MAX MOTO SDN BHD

Alamak syg,sory petang ni tak dapat jumpe ar..coz saye terpakse balik kampong jap lagi ni,ade hal penting,bye take care...(send msg)

22 April 2010

misi satu kerusi lagi.

Hanye satu kerusi sahaja untuk
capai bulan!!!



nota:kunci rumah gua xde dekat gua sekarang,selalu nye ade..sama ade tercicir atau hilang.

20 April 2010

misi salah siapa?

gambar sebelum di edit.
setelah di edit,nampak sangat la..
tak nampak macam di pegang pun,
ke gua rabun..
biasa la...
nak sikit boleh?nak tonggak x
ajak pun...
gempakkkk...tak mungkin
air cendol,mahu pun orange
jus..


Hari ni gua nak menyentuh isu politik sedikit,walauapun entry gua ni bukan berunsur politik namum atas kesejukan hati tahap gaban gua ambil kesempatan ini untuk menyentuh isu politik yang memeningkan kepala.

Setiap manusia ada bikin salah mahu pun dosa,gua sendiri pun mengaku gua mesti ada dosa,yang terbaru masa balik dari keje tadi gua terpandang mangga di dada yang agak luar biase,nak kate salah gua bukan salah gua,dia yang pakai agak seksi so salah sape?bagi pendapat gua,memang salah gua?gua yang pandang.tapi sepatutnye gua datang dekat dia dan nasihat dia supaya tidak berpakaian sebegitu?nampak tak di situ?dosa kita tidak menasihatkan sesama muslim pun dah di kira dosa.tapi ade ke orang yang berani?gua sendiri pun tak berani,silap2 gua makan tapak kasut tumit tinggi.tak nak ar gua makan tumit tinggi,makan kek tinggi2 nak ar gua..

Gua kurang senang hati dengan blog2 yang tegar B.N masing2 bikin hal yang tidak sepatutnye timbul,paling terbaru isu ulu selangor,pehh..isu panas mengalah kan isu black mental yang di haramkan di malaysia satu ketika dahulu.

Yang gua hairan isu gambar super impose zaid kaki botol pun lu orang jaja kat orang ramai mase nak mengudi ni,mengapa tak mase dia dalam UMno?kalau dia tonggak pun mungkin dulu mungkin tidak,mase dia dalam UMno..dia punya tonggak mungkin sampai seret kepala..kalah budak2 skins dan punk.tapi lu orang ingat tu mase dia dalam UMno..dalam UMNO.

Tapi tu la orang tua2 ade kata,nak jolok sarang tabuan tu biar la jage-jage,tapi tengok sekarang lu orang dah betul2 bikin tabuan panas,nah kau ambil sampai ke isu najib tonggak pun dah tersebar..nak salah sape ni?adekah salah tabuan?


nota:Dari ahli gerakan pemuda pas dan PR meru tengah selangor.

nota:pertama kali menulis isu politik..haha gempak ar.

18 April 2010

misi ada rasa



nota:Saat ini dan tika ini gua letih dan untuk menghilangkan segala keletihan gua tido tanpa sedar,kalau2 ada entry yang muncul itu bukan gua sama ada gua punya roh,mungkin hati gua..

nota:sesekali layan jiwang best gak kan..

14 April 2010

misi mohamad sofi akmal adam

Sofi adalah seorang budak berumur 9 tahun darjah 2.situasi di dalam bilik darjah,seorang cikgu bernama zakiah bertanye kepade nye.


cikgu:Mohamad sofi akmal adam

sofi:Yea cikgu,ade ape?

cikgu:Esok cikgu nak sofi bawak satu copy atau salinan surat beranak boleh?

sofi:insyallah boleh cikgu..


KeEsokan pagi nye.


cikgu:Sofi akmal..

sofi:Saye cikgu

cikgu:Awak ade bawak yang cikgu mintak semalam tu..

sofi:Ade cikgu,jap saye keluarkan dari beg ni..

cikgu:Bagus awak ni..

sofi:NI dia cikgu,kopi jantan.kopi untuk orang bersalin atau beranak mak saye kate tak ade,lagi pun ayah saye minum kopi jantan je cikgu..

cikgu:(senyap tanpa kate2..)

:)

12 April 2010

misi terbaik.

suami:Yang mari masuk bilik kejap...

isteri:Ape dia,esok2 je la..kan saya cuti seminggu ni

suami:kejap je..jom ar ikut,lagi pun saya cuti seminggu jugak

isteri:awak cuti ape pulak ni?

suami:jom masuk bilik dulu..

isteri:is..macam2 la awak ni..

1 minit kemudian,di dalam kamar

suami:jeng,jeng,jeng...ini dia tiket penerbangan 3hari 2 malam ke bali,suke x..?

isteri:Sure suke... :)

10 April 2010

08 April 2010

misi bintang kuning


Pagi tadi sofi ade dekat kelang selangor,tapi malam ni sofi sudah berade di negara bintang kuning bandar hanoi,huhu...macam mane sofi boleh berade dekat sini?mase..mase..sekejap je kalau dia nak mencolek.


nota:menulis dari dalam bilik hanoi Horison hotel.

nota 2:dalam dompet n poket sofi sekarang ade hampir 1juta lebih itu pun agak2 kire je,banyak gila..sape nak rompak silakan..kalau duit malaysia x sampai 5ratus pun..

07 April 2010

misi ada bran?


Ade mane2 awek yang bran ikut gua pergi mimpilem 24hb april 2010 ni x?tapi kene naik cup chai ni..sekali naik mesti 7-8 kali nak naik..evo8 pun belum tentu boleh kitai moto ni..haha

05 April 2010

misi mimpi

Gua 2-3 hari ni selalu bermimpi menjadi pengarah filem sejak poster kat atas ni timbol...



nota:Mimpilem dari paradoks.

02 April 2010

misi luv u my mak.


Bermaafan kepada ibu tercinta adalah amalan mulia,bukan sekadar hari raya je kite perlu bermaafan..kalau boleh hari2 kite perlu lakukan kepada ibu tercinta.sedangkan tangan girlfrend atau boyfrend hari2 boleh cium tangan,so dengan ibu mesti bolehkan..?


nota:anak mu yang sedang merindui mu.

31 March 2010

misi sim kad maxis rosak.

Hati ini ingin menulis,tapi buat mase ini sel2 otak gua tak berapa nk berfungsi.mungkin makan ubi goreng petang tadi kat gerai sebelah petronas meru tu ar..

so layan je ar yang ni.yank.

Nota:dia orang bukan gua,atau gua bukan dia orang.

29 March 2010

misi terlerai satu rahsia 2.

Story sambungan dari misi terlerai satu rahsia.



Selepas selesai dari latihan pagi tu sofi gerak untuk pulang ke rumah,dengan langkah yang agak longlai sofi menapak dengan sopan nye sambil berlagu ska,tibe2 ade suare macam gadis sunti sorok-sorok diri."hai fi nanti jap,lia ade bende nak cakap la.."eh lia rupenye nye..ingatkan monyet mana tadi."lia serius ni,jangan main2."tak lah,kan saya tengah jalan nak balik ni,main bola dah habis dah,mase bila pulak saya tengah main,rabun ape?"lia nak cakap ni,lain kali jangan pandang2 lia semasa main bola jaring boleh tak?setiap kali lia main fi asyik pandang je.."mengapa tak boleh pandang ke,jangan perasan ar saya bukan pandang lia pun,fi pandang cikgu roslinda la..dia lebih cantik dari lia."ehh,bukan pandang lia ke?"tak....lalu sofi meneruskan perjalanan nye semula.mase tu muka lia macam dah kat lantai kantin yang selalu sofi pijak.

28 March 2010

misi tiada jodoh

Di suatu situasi apabila terserempak dengan seseorang..


Perempuan:Eh,awak ni sofi kan?lame x jumpa

sofi:erm awak ni sape pulak?kita penah jumpa ke?

Perempuan:buat2 tak kenal pulak?

sofi:betul saya tak kenal awak..

perempuan:kalau macam tu saya salah orang la ni

sofi:mungkin.tapi mengapa yea?

Perempuan:muka awak seiras bekas x boyfrend saya dulu

sofi:oh..yea ke?so masih couple dengan jeff lagi ke?

Perempuan:yup..mana tahu ni..?

sofi:eh..tak,tak...(terus bla dari situ)

25 March 2010

misi terlerai satu rahsia.

story ni kisah zaman sofi di tingkatan 5,kire2 9tahun yang lepas..

Pagi itu jam menunjukan tepat pukul 9 pagi hari sabtu,sofi terpaksa menghadirkan diri ke sekolah walaupun berat hati,sofi tetap pergi dengan slogan..bola punya pasal!!!.pagi itu sofi ada latihan bola yang dibimbing oleh cikgu rafie.

Selain latihan bola,pagi tu latihan bola jaring yang dibimbing oleh cikgu roslinda,yang cantik lagi ayu pun menjalani latihan di sebelah padang bola.macam biasa sesampai je sofi akan ke belakang tandas lelaki untuk melepaskkan ketagih merokok yang memeritkan jiwa raga,sebatang rokok yang di rembat dari kepunyaan abang nye pagi tadi sebelum ke sekolah,bagi beliau jika tak merokok sebelum main bola ibarat bercium tidak pegang dada,berkepol-kepol asap melayang ke udara dan sesekali berbentuk love yang mencemarkan udara pagi yang segar lagi nyaman.

Selesai dari merokok sofi menuju ke padang untuk memulakan latihan,cikgu rafie dah terpacak di tengah padang menunggu sofi dan kawan-kawan yang lain,ibarat sebatang kayu yang tunggu di tebang.sofi dengan tenang nye memakai kasut bola yang di beli oleh abang nye hasil bodekkan yang amat teliti semase menjalankan proses membodek ke atas abang nye.semase memakai kasut mata sofi yang agak galak memandang tepat kearah seorang gadis yang bernama lia atau name ic beliau juliahana binti kamarudin,yang sedang terloncat-loncat untuk mejaringkan bola ke arah bulatan gol bola jaring tersebut.kadang2 sofi terfikir jugak kalau main bola jaring tidak terloncat-loncat tak boleh ke?..bile kite selalu meloncat pembesaran benda kat atas tu memboleh...ah,lupekan la..bukan bende tu yang sofi nak story.

Semasa memakai kasut yang hampir selesai,hanya satu ikatan simpul keatas kasut bola beliau,tibe2 member sofi.jefri,den dan mail datang dari belakang,ni mesti dari dunia memuaskan kepala sebelum ke padang ni..dalam hati sofi berbicara."wei sofi tadi sebelum datang aku jumpa lia kat depan pintu pagar tadi.jefri memulakan bicara.''kepala otak kau,namppak lia tengah main bola jaring tu,sambil menunjuk jari kearah padang sebelah."aku cakap tadi sebelum dia datang ke padang,dia kata nak jumpa kau selesai latihan nanti dekat kantin."kau jangan nak kitai aku lagi ar,baru seminggu lalu kau dah mainkan aku,kau inggat aku nak percaya dengan kau lagi ke.."tak kali ni betul2..aku tak tipu.terpulang la kat kau nak percaya atau tidak.."ah aku dah tak ade jiwa nak percaya kat engkau lagi,tu hari cakap lia nak jumpa dekat taman bacaan,last2 aku
kene jage taman tu..pergi jahanam la..

Lalu sofi pergi menuju kearah cikgu rafie dan rakan2 satu pasukan bawah 17tahun,untuk menjalani latihan untuk pagi itu..

nota:story bersambung,nanti tulis panjang2 jadi x best pulak kan..so gua akan sambung,nak tahu betul atau tak lia nak jumpa dengan sofi,nantikan episod akan datang di hari yang lain di blog yang sama..

23 March 2010

misi mengapa harus aku di bunuh


Di bunuh dan terbunuh,jangan cuba bunuh aku jika ilmu membunuh kau hanya sejengkal jari,sebelum kau ingin bunuh aku pastikan amalan kau cukup untuk menerima kematian aku kelak,jangan hanya pandai untuk membunuh tapi nothing tidak tahu apa itu maksud membunuh dan terbunuh.

Kalau aku mati dalam misi pembunuhan kau,aku ingin ucapkan taniah pada kau kerana telah berjaya membunuh aku.tapi kau perlu ingat mati aku bukan di tangan kau tapi di tangan tuhan.setitis darah merah aku mengalir angkara kau,sampai mati aku akan jejaki.


nota:mengapa manusia tak boleh tengok orang lain up sikit,mesti iri hati n dengki...walaupun sesama kaum..?

21 March 2010

misi hari ahad yang cool

Seawal pukul 7 pagi sofi sudah sedia hendak gerak keluar rumah untuk menuju ke kuala selagor,tujuan rahsia..

Macam biasa start buah hati berjenama ego lalu menuju dengan laju berkelajuan 100km sejam,dengan nekad nya sofi yakin kalau ada rezeki tidak kemana.hampir semua jenis kereta mahal dan berpatutan sudah di potong nya,tanda kelajuan buah hati sudah di tahap ajaib meningkat ke 100km ke 140km sejam.hati mula berbisik bagai ada syaitan yang menghasut di jiwa,bagai mana boleh laju sampai bergini,selalunya 80km sejam pun perit,ke ada jin yang tolak ni?

Muka yang bersih dan suci bertukar menjadi pucat,agak takut sedikit walaupaun sofi bukan seorang penakut.Hah...pergi mampos dengan jin,bisik hati.dalam perjalanan sofi terbayang2 dan yakin masih ada rezeki untuk dia hari ini.

Sampai sahaje di lokasi...

sofi:makcik bungkuskan saya 3 bungkus,ayam goreng yea..

makcik:maaf la nak,baru je habis nasi lemak nye,kuih ade la

sofi:tak ape la makcik..ahad pagi depan pukul 6 saya sampai sini...


nota:apsal benda sedap selalu cepat habis ha..?

18 March 2010

misi merah

Percaya atau tidak merah adalah warna yang mempengaruhi tindak balas lelaki terhadap wanita.Merah membuatkan lelaki berasa lebih ghairah,tertarik,berkeinginan daripada segi seksual terhadap wanita serta membuatkan wanita tampil lebih elegen walaupun mereka tidak menyedarinya.

Mungkin setengah orang tidak menyedari bahawa warna merah banyak mempengaruhi cinta dan perhubungan manusia.


nota:kadang2 gua pakai baju warna merah,tapi wanita x pandang pun...

17 March 2010

misi[dewa 21]

kisah bermula seorang pawang yang optimis dengan pemujaan syaitan dengan tujuan untuk menakluki bumi.maka dengan itu beliau memuja 3 syaitan yang menyerupai manusia dan mempunyai kuasa-kuasa jahat,syaitan terdiri dari otigo,otigos dan otioti.

1-otigo:syaitan menyerupai perempuan cantik dan seksi.tugasan memikat dan memujuk seramai mungkin lelaki untuk di jadi kan pengikut pawang seman sebagai penganut dewa 21.

2-otigos:syaitan menyerupai lelaki handsome dan macho.tugasan mencairkan hati wanita dan memujuk untuk mengikut sebagai penganut dewa 21.

3-otioti:syaitan tiada jantina dan selaku superviser kepada otigo dan otigos.kadang2 jadi perempuan dan lelaki.tugasan untuk menghasut dan memecah belahkan manusia sesama sendiri.otioti jugak adalah syaitan yang paling ganas dalam golongan syaitan moden.

Dengan perancangan yang terliti pawang seman telah menghantar ketiga-tiga syaitan tersebut di sebuah bandar besar kuala lumppur dan yang sewaktu dengan nya,untuk menghasut manusia yang berdarah merah supaya mengikut suruhan beliau.otigo menjalankan tugas nye memikat semua lelaki untuk di jadikan penganut dewa 21,bergitu jugak dengan otigos menghasut golongan wanita.

Otioti menjalankan tugas menghasut semua manusia supaya berpecah belah sesama sendiri.bila manusia sudah tidak saling faham memahami dan berpecah belah maka dengan senangnye otigo dan otigos menghasut dan mempengaruhi manusia untuk mengikut ajaran dewa 21.dengan itu pawang seman akan berkuasa di bumi ini.

Dalam cerita melayu mesti ade hero kan?

Sofi adalah seorang lelaki yang bijak dan ada rupa,pada suatu malam beliau telah bermimpi ada kuasa yang luar biasa yang telah memasuki ke dalam tubuh nye.dan dalam mimpi itu menyatakan beliau adalah orang yang terpilih dari berjuta-juta manusia dalam dunia ini supaya dapat menyekat rancangan jahat pawang seman dan 3 ekor syaitan otigo,otigos dan otioti.maka dengan itu bermula lah misi sofi untuk menyekat pawang seman dari menakluki bumi.

Dalam cerita melayu mesti ada heroin kan?tapi sory dalam cerita ini tidak ada heroin.

Berbagai-bagai dugaan yang sofi tempuhi dalam pertarungan dengan 3 syaitan tersebut,namum demi negara,agama dan bangsa sofi sanggup bertarung nyawa.biar nyawa terbang tapi jangan agama melayang.

Cerita ini ada unsur2 agama,politik,kemanusia,aksi,tahyol,cinta dan sedikit komedi.


nota:kalau lah gua dapat buat pinjaman bank rm 10 juta,esok jugak gua start buat pengambaran..skrip dah siap..bank pulak tak luluskan..adehh...

misi[dewa 21]

Kisah bermula seorang pawang yang optimis dengan pemujaan syaitan yang telah memuja 3 syaitan untuk memujuk semua manusia yang berdarah merah untuk di jadikan penganut dewa 21,dan sekali gus menakluki bumi.

maka dengan kekuatan 3 syaitan yang di puja,terdiri dari syaitan

1- otigo [syaitan perempuan yang cantik.tugas beliau untuk menggoda lelaki manusia]
2-otigol [syaitan lelaki yang handsome.tugas beliau untuk menggoda perempuan manusia]
3-otioti [syaitan tidak ada jantina kadang2 jadi lelaki dan perempuan,jawatan superviser kepade 2 syaitan otigo dan otigol,yang paling ganas.tugas menghasut manusia supaya bermusuh sesama sendiri.

Dengan perancangan yang terliti,pawang seman telah mehantar 3 syaitan tersebut ke ibu bandar kuala lumpur dan kawasan yang sewaktu dengan nye,untuk menjalankan rancangan beliau.Maka otigo mencari lelaki sebanyak yang mungkin untuk menggoda sekali gus menghasut pemikiran manusia supaye mengikut penganut dewa 21.dan begitu juga dengan otigo menggoda seramai mungkin wanita untuk di jadikan penganut dewa 21.

Otioti menjalankan tugas untuk menghasut manusia supaya berpecah belah sesama sendiri,bila manusia sudah tidak percaya sama sendiri maka senang lah tugasan otigo,otigol dan otioti menghasut manusia untuk menjadi penganut dewa 21.maka dengan senangnya pawang seman dapat menakluki bumi malaysia untuk di jadikan dunia syaitan beliau.

Dalam cerita mesti ada hero kan?tapi hero melayu la.

Maka untuk menyekat rancangan pawang seman dan 3 ekor syaitan tersebut,seorang lelaki yang bergelar sofi telah menerima sesuatu kuasa ajaib dalam mimpi tidur nye.tiba2 dia jadi kuat dan menpunyai kuase luar biase.Dan bermula lah misi sofi untuk menghapuskan pawang seman yang jahanam dengan 3 syaitan tersebut.

Berbagai-bagai dugaan yang sofi tempuhi untuk melawan kuase jahat ketiga-tiga syaitan tersebut,namum demi negara dan agama sofi sanggup bertarung nyawa.

Dalam cerita melayu mesti ade heroin kan?tapi cerita ni lain tidak ade heroin.

Cerita ini ada unsur2 menyentuh isu agama,politik,kemanusia,tamak tahap melampau,aksi2 yang ganas dan sedikit komedi.


nota:kalau lah gua dapat buat pinjaman bank sebanyak 10 juta,esok jugak gua buat pengambaran.skrip dah siap...bank pulak tak luluskan...adeh...

15 March 2010

misi in luv

Bace dekat sini,dan khas gua tujukan kepade mamat ni,coz jiwa dia diawang-awangan sekarang.


nota:gua harap beliau bahagia sampai ke anak cucu.

moga2 di berkati,Amin...

12 March 2010

misi semut merah semut hitam

''awal pagi ni kau keluar,tanye semut merah kepade semut hitam.''ha'ah..sebab aku nak kewarong minum kopi jantan,kau pulak nak kemane?''aku macam biase la keje,cari rezeki dan nafkah untuk keluarga aku.kau cuti ke hari ini?''aku cuti hari ni,nak pergi ke rumah kakak,anak nye nak berkhatan esok.''oh yea ke,sekarangkan musim cuti sekolah,memang sesuai la.''


nota:ape kene mengena dengan story semut dan khatan ni?gua pun blur x taw...

10 March 2010

misi rembulan.

Dan aku menulis di sini...

nota:lirik lagu yang mungkin akan hot satu hari nanti..huhu..

09 March 2010

misi nur.

Bismillahirahmanilrahim...

Berikan lah cahaya semangat kepada hamba mu yang lemah ini.


nota:berikan aku ruang untuk terus berjaya...

06 March 2010

misi tertunai sudah batin ku.

"Sayang mane batang pancing abang ni,semalam ade dekat tepi pintu tu.''manelah saye tahu bang..''awak dalam bilik mandi ke.''yea saye mandi,terase panas pulak tengah hari ni.''habis tu sape yang ambil batang pancing abang tu?''.abang dah lambat ni,kawan abang dah tunggu kat luar tu.''cube abang cari betul2,cari pakai mate jangan pakai kepale lutut.''dah lebih dari pade mate abang dah cari tapi tak jumpe2 jugak.

''tunggu 5 minit ayang tengah bilas shampoo kat kepale ni,nanti keluar ayang tolong carikan.''yea pun cepat la sikit,sian kawan abang tunggu kat luar tu.''ha'jap!!jap!!.

selepas 5 minit.

"abang letak mane pancing tu?''takpe la sayang..kite masuk bilik je lah,lupekan pancing tu."mengape pulak?abang tak jadi memancing ke?"sape suruh ayang berkemban depan abang,kan ayang dah tahu abang tak boleh tenggok ayang berkemban.kalau berkemban je mesti...ehem2.......


nota:menunaikan tanggungjawab zahir dan batin itu di tuntut,jangan sesekali kedekut.

04 March 2010

misi kau rocok-rocok pemikiran aku.

Di sebuah gerai,tengah tengok2 menu yang tertera dekat dinding gerai,tibe2 hati bertanye otak berfikir mata tengah usha awek bancuh air,[dalam hati berbisik,boleh tahan jugak.]dan perut rase lapar,bile lapar mesti nak makan.tak boleh ke bile lapar je nak sembahyang?.lalu mata kembali kearah menu yang tertera,wajah awek bancuh air tadi simpan di celah memory otak yang tinggal setengah gb lagi..

Antara menu yang membuatkan hati bertanye otak berfikir mata ketar.

sup tulang
nasi goreng[berbagai]
mee goreng [berbagai]
tom yam
pakapau[ni menu ape ni?]
pakateaw[ni pun same,2 menu ni yang buat hati bertanye otak berfikir mata ketar]


nota:lalu untuk mencari kepastian gua oder 2 menu tu,rupe2 nye menu tu yang hari2 gua makan pade waktu malam.macam gaban sepupu pade semut merah betol,name menu je gempak,makanan yang same.

02 March 2010

misi dari kelantan ke kuala lumpur.

Seorang pemuda bername sofi dalam perjalanan kembali ke kuala lumpur dengan menaiki keretapi malam duduk bersebelahan dengan seorang perempuan berusia dalam lingkuan 20-an.setelah lama berdiam diri,sambil tersenyum dan ala2 menguap si gadis bertanye kepade sofi.
''awak,pukul berape sekarang?"


hampir 3 kali si gadis bertanye,tapi sofi masih berdiam diri tanpa sebarang riak dari wajah handsome nye.Si gadis mencuit sofi dan bertanye."saye hairan mengape awak tidak menjawab pertanyaan saye?salah ke saye bertanye?"


sofi menoleh."bukan saye tidak mahu menjawab tapi nanti kalau saye jawab,kite pasti akan bersembang mengenai soal ini soal itu,dan akhirnye kite akan bertambah mesra."si gadih blur mendengar luahan sofi.si gadih bertanye:"lalu ape salah nye kalau kite menjadi lebih mesra?"


sofi berkate:"apabila kite bertambah mesra,ketika mak ayah n abang saye menjemput saye bile sampai nanti,kite akan turun same-same.dan saye pasti mengenalkan keluarga saye kepade kamu."si gadih bertambah blur.


"jadi?"si gadis bertanye lagi.


"mak saye orangnya baik sekali kepade semua orang,takut nanti dia mempelawa awak ke rumah.nanti awak akan mandi dan berehat di rumah saye,dan kami akan jamu makan di rumah saye.setelah itu,awak menjadi rapat dengan mak dan ayah saye,lalu mereka bekenan dengn awak dan lalu menyuruh memperistri kan awak.



si gadis bertambah blur dan tidak tentu arah.lalu bertanye:"awak,apekah hubungannye semua ini dengan pertanyaan pertame saye tadi?"


sambil berdiri sofi menjawab dengan lantang:
"masalahnye?SAYA TIDAK MAHU MEMPUNYAI ISTERI SEPERTI AWAK.JAM TANGAN PUN TAK TAKDERRR!CIKAI BETUL!!!"

misi celcom b.band.

Seorang lelaki melayu telah di periksa dan di soal siasat di pintu masuk antara singapore dan melaysia.

''nama encik?
''razlan radin."
"seks?"
"enam kali seminggu!!!"kadang2 hari ahad pun boleh"
"tak,tak,maksud saye,perempuan atau lelaki"
"tak kisahlah,tapi biar la yang berdada!"

nota:jaga lah dada kalian sebaik mungkin.tq

01 March 2010

misi tanpa 20sen.

Cinta...

Ade orang kate cinta itu indah
Ade orang kate cinta itu buta
Ade orang kate cinta itu bahagia
Ade orang kate cinta itu boleh bawa ke syurga..


Ape ade dengan cinta

cinta perlu ade ke..
Atau kasih sayang je
jangan pandai berkata-kata cinta
tapi nothing tidak tahu ape..

cinta perlu kesetiaan...betul ke?
cinta perlu kejujuran...yea ke?
cinta perlu keiklasan...boleh ke?

Atau bercinta itu ibarat bercium tidak pegang dada
masih tidak percaye..
Atau kalian tidak percaya ape itu cinta sebenarnye..
Dan masih ragu-ragu.

Cari lah cinta kekal kalian di sana
lebih di redhai
lebih di rahmati..

nota:salah satu sajak yang gua sampaikan mase malam mimpi tu hari.

26 February 2010

misi cinta-cinta.

Pinggan adalah anak kepade mangkok,pinggan telah berkahwin dengan anak piring.oleh kerana rase cemburu,cawan telah membunuh pinggan.oleh kerana pinggan telah di bunuh,make mangkok ingin membalas dendam atas kematian pinggan.mangkok telah mengupah gelas untuk menghapuskan cawan.make cawan pecah berderai...

Persoalan nye siape isteri pinggan sebenar nye..


nota:kadang2 gua x pasti ape yg gua taip..

24 February 2010

misi sumpahan anak derhake.

Raymon:kenapa yea kau takut tengok gambar perempuan tak pakai baju.siap tutup2 mate lagi?

Sofi:tak ade ape,saje..

Raymon:mesti ade something ni,story ar sikit?

Sofi:ok ar gua story,mak gua cakap kalau tengok gambar prempuan tak pakai baju kite akan bertukar jadi batu.sekarang ni pun dah ade rase bahagia anggota gua yang mengeras macam batu.


nota:sofi dan raymon akan muncul di mimpi nanti...

20 February 2010

misi terpaut di jambangan larangan.

Tengok dalam air nampak bayang2 campak satu batu bayang pun hilang.

Kebiasaan orang melayu pergi ke pasar malam adalah untuk membeli barangan keperluan seharian,sebagai contoh membeli sayur,ikan,daging ayam n sebagai nye.dengan erti mudah macam2 ade..silap2 jodoh pun boleh cari dekat sane.bagi suri2 rumah sepenuh mase time macam ni la dia orang pergi pasar malam untuk berbelanja keperluan rumah.tapi bagi sofi jika kepasar malam tidak membeli apam balik,ibarat berjumpa kekasih x cium pipi.[korang jangan nak cong ar kalau dating lu orang x cium awek lu,kalau x cium makne lu xde nafsu ar]

Untuk meindahkan lagi hari minggu kalian,anda di jemput hadir ke event mimpi[pasar malam] paradoks pade 27hb-2-2010 jam 8.30mlm,bertempat di pekarangan rumah anai2 galeri s.alam.masuk free.bawak la sedare mare,awek2 kalian,pakwe2 kalian,anak2 cucu kalian semua.di sini anda dapat saksi kan bertapa indah nye seni.mamat kaki pukul ni pun ade sekali,siap pefom lagi.

nota:pasar malam ni x jual ikan,sayur n sebagai nye,mungkin jodoh ade dekat sane.

18 February 2010

misi terlerai sudah hajat batin mu.

Bile masuk je waktu tengahari mesti lapar,bile lapar je mesti tengahari.mungkin sudah menjadi tabiat sofi pada waktu begini la dia harus makan,sebab bile lambat makan sel2 perut dia akan memberontak bagai ade peperangan tamadun di dalam perutnye.secara autometik nye sel2 darah akan menjadi panas,bile sel genetik menjadi panas maka dengan tidak sengaja ia akan menjadi marah tidak tentu pasal atau boleh berlaku sesuatu yang tidak di ingini,sebagai contoh beliau boleh mengamok atau pensan jika tidak makan.

Sebelum sesuatu perkara buruk berlaku,beliau mengambil keputusan untuk keluar makan ke gerai berhampiran.sesampai di gerai,target pertama adalah nasi campur dan pastikan ade tempee,jika tiade tempee,maka makan tengahari itu ibarat bercium tidak pegang dada.setelah nasi sedia untuk di makan,proses ke 2 adalah untuk oder air,jika tiada air ia boleh mengakibat sel2 tekak akan kering,bile kering tekak akan jem.bile jem boleh berlakunye tercekek,harus tahu bahawa tercekek boleh membawa maut.

Di bawah adalah perbualan antara sofi dan pengambil oder air.

mamat:Nak oder air ape bro

Sofi:Air ape best..[saje je nak test pr dia]

mamat:Macam2 ade bro,nak air mabok pun ade kat kedai china sebelah tu.[rupe2 nye bagus pr dia.]

Sofi:Bagi air teh o ais limau la

mamat:ha'air ape...[muke macam bler]

Sofi:teh o ais limau ar...

mamat:[masih macam bler lagi]

Sofi:Ace lemon tea ar..

mamat:oh..ace lemon tea,ok siap..


nota:mamat tu melayu.ke sofi yang orang putih..?

16 February 2010

misi terebang.

Sofi iskandar adalah seorang budak lelaki yang berumur 6 tahun,sejak kelahiran sofi dia sentiase aktif tidak selalu menangis di waktu malam seperti bayi2 lain.beliau mempunyai kelebihan iaitu selalu ingin tahu dalam segala hal walaupun masih berumur 6 tahun.dia tidak seperti budak2 lain yang meminati permainan seperti robot2 atau lori2 bajak dan sebagai nye.sofi lebih suke bercakap dari main mainan yang dia anggap membodohkan minda nya.

Sofi mempunyai ibu dan ayah yang sangat memahami kerenah nya.ape sahaje yang sofi ingin tahu ibu dan ayah tidak penah membantah.pada suatu hari ibu sofi.''abang nak pergi mana tu,tanya ibu sofi.''nak pergi kedai ada ape2 nak kirim ke,jawab ayah sofi.''belikan saye paks,tapi yang wing tau..''ok..''wing tu ape ye bu,sofi bertanye kepada ibu nye.''wing tu kepak atau sayap anak ku.''o...ape kegunaan nye bu..''tu lamping pakai buang ibu,same seperti sofi pakai mase baby dulu beza nye cuma saiz,yang ibu pakai ni lebih kecil..''o macam tu,habis tu kalau ibu pakai wing,benda yang kat dalam tu tak terebang ke bu..''erm...sofi pergi mandi nanti ayah balik dari kedai kite makan same2 yea...


nota:kadang2 budak terlebih genetik bertanya susah jugak kan.

13 February 2010

misi lu datang lu tengok lu fikir lu faham.

Berikan sahaja racun pada ku
buangkan sahaja penawarnya...

nota:apa yang di maksudkan di atas,akan di jelas kan di sini.korang cuma perlu luangkan waktu dan pemikiran kalian,gua percaya korang akan dapat sesuatu yang korang akan nilaikan sendiri.

11 February 2010

misi andai masih ada waktu

Mase sekolah rendah mak gua ade cakap dah besar nanti jadi doktor,tapi gua takut darah macam mane nak jadi doktor,nasib mak gua faham.

mase gua sekolah menengah tingkatan 1 cikgu sains ade cakap yang muka gua layak menjadi seorang doktor bile dewase.tapi gua hanye mampu tersenyum,nasib cikgu gua tak perasan.

mase gua tingkatan 4.guru besar ade pesan dekat gua,bile dah habis sekolah nanti sambung belajar jurusan doktor.tapi mase tu kelas gua sastra macam mane nak jadi doktor.nasib guru besar,kalau guru kecik dah lame gua prengg...

mase ini dan sekarang memang gua bukan di lahirkan menjadi seorang doktor,mungkin seorang sastrawan atau biduan,tapi bukan angkasawan.

nota:jike kekasih anda merajuk,ini la waktu nye untuk anda memujuk,ajak kekasih anda menonton cite ni,sangat romantic...

10 February 2010

Ada Roh Juga

Kalau lu orang tak belanja awek lu orang tengok NAUTIKA! sempena Valentine ni tak tau la gua nak cakap. Pelakon telah dikurung dalam sebuah bilik gelap dan hanya akan dilepaskan menjelang malam esok, dengan penuh kelaparan mereka menjamah setiap apa yang ada apabila dilepaskan nanti. Stor Teater gua dah kasi berasap supaya berhantu sikit, setakat semalam satu kg kemenyan telah dibakar dengan harapan segala roh roh akan muncul dan lepak disitu.

Jadi Jumaat, Sabtu dan Ahad ni stor teater Dewan Bahasa dan Pustaka bukan tempat sebarangan. Ianya tempat yang miliki jiwa jua perasaan. Jangan datang lewat, datang pukul 8 sebab show 8.30 malam. Gua malas nak citer banyak, lu orang kelik je :

1 . Sinopsis NAUTIKA!

2 . Pengarah NAUTIKA!

3 . Pelakon NAUTIKA!

4 . Tenaga Kreatif

5 . Krew Produksi

6 . Lirik Lagu

7 . 16 sebab munasabab.

08 February 2010

misi aku berlari ke langit.

Situasi di sebuah gerai makan di waktu malam.cite ni akan berepisod mengikut topik perbualan seharian 3 sahabat,dengan ini mempersembahkan Misi aku berlari ke langit episod 1.



Jeff:weh beb korang nampak x awek yang lalu tadi..

raymon:yang pakai baju ketat pink tu ke

sofi:atau yang pakai baju kurung merah

Jeff:baju pink tu la..

Raymon:apsal dengan dia

Jeff:kau rase cantik x awek tu

sofi:cantik mane boleh rase beb

raymon:betul tu

Jeff:maksud aku cantik x awek tu

sofi:bagi aku biase2 je

raymon:tapi bagi aku sexy..mate dia pehh..bile pandang boleh cair beb..

Jeff:tapi korang rase awek tu dara lagi ke x..

raymon:rase nye x..

sofi:kalau nak tahu tengok tumit kaki nye..

Jeff:nak buat ape tengok kaki nye..

raymon:kau ni pelik la fi

sofi:orang dulu-dulu cakap kalau nak tengok ade dara lagi ke x,cube tengok tumit kaki nye..kalau masih kemerah-merahan tanda nye masih dara la..

Jeff:betul ke..kalau faktor keje dorang hari2 berjalan kan boleh menjejaskan tumit dia orang,x pasal2 orang tu masih ade dara orang sangka xde dara

raymon:tapi mak aku dulu cakap kalau nak tengok seseorang tu ade dara ke x,tengok bahagian dada nye..

sofi:gile ape..

Jeff:macam mane pulak tu..

Raymon:kalau ianye lebih besar dari sebiji buah betik kampong,makne nye xde dara la..

Jeff:tapi itu dulu2,sekarang ni budak2 umur 12thn pun dah lebih besar dari buah tembikai susu.

Sofi:kau rase dara tu penting ke untuk korang

jeff:aku rase penting jugak,

raymon:penting tu untuk kepuasan..kalau seorang tu xde dara mesti dia penah buat bende x baik..dosa tu

sofi:penting kepala otak lu,kau tu cina mane tahu dosa..

Jeff:betul tu,banyak la lu punya kepuasan..

raymon:wa pun manusia ma..hati mesti mahu kepuasan..


nota:cite ni sekadar sembang2 kosong bile bertemu kawan2 sambil makan malam,tiade niat untuk menghina atau pun sebagai nye,tiade kaitan yang hidup mahu pun yang sudah mati.

07 February 2010

misi tanpa ada nye waktu

sofi ingin jadi superman
tapi bukan batman
atau pun juga spiderman
lagi-lagi keluangman


nota:kurangkan gula dalam minuman seharian anda.

04 February 2010

misi hot n cool

2-3 hari yang lepas mamat ni demam n x tau dah ok ke belum.sian jugak kat mamat ni..gua rase mungkin dia demam sebab latihan nautika arahan mamat rambut panjang ni,mane x demam nye dari petang sampai ke malam berlatih,mungkin di sebabkan cuaca sekarang yang kadang2 panas n kadang2 hujan di sebelah malam nye.lepas tu belatih hanye beseluar pendek tanpa baju,huhu...sungguh seksi hingga nampak body.kalau nak main kompang kat perut mamat ni boleh..haha,kalau nak main gitar layan kat dada mamat ni la..

Kalau sesebuah filem akan memakan berjuta-juta ringgit untuk menjalankan pengambaran,tapi berlainan dengan latihan teater nautika ni,sebab ia telah memakan berjuta-juta sel-sel darah mamat ni dan anti daya tahan beliau lalu di serang demam yang tidak di ingini.

gua penah tanye kat pengarah nautika,ape harapan lu terhadap teater ni nanti?''harap orang datang,kalau xde orang pun kite tetap on,mase kat kampong dulu walau pun orang x datang tapi wayang tong kol tetap jalan..pastu berduyung-duyung orang datang hari kedua tu.''hu..sungguh gempak wayang tong kol tu yea,apsal lu x bikin wayang tong kol tu je?''tunggu la tahun depan.


nota:saksikan Nautika di tempat,tarikh dan mase seperti poster di atas.

03 February 2010

misi berdiri tegak.

''Apesal dengan M.U malam ni,keluh raymon kepade sofi.''baru separuh mase pertame dah kene 5-0 dengan liverpool.''biase la liverpool kan hebat.''sial...masuk lagi sebiji dah 6-0 ni,apesal dengan pemain MU ni macam kene makan rasuah je.''tu tande nye liverpool power dan hebat.

Ha' aku yakin separuh mase ke 2 ni MU akan balas dendam.''ok kite tengok sape balas dendam sape.''ahh gampang masuk lagi satu gol dah 7-o..ni dah melampau....''wehh kau apsal beb tibe2 tutup PS baru kene 7-0 dah putuh ase,ape punye manusia da...


nota:otak ketam lagi besar dari otak udang.

01 February 2010

misi jangan padang tepi.

Jam menunjukan tepat pukul 2 pagi.tibe2 sofi terjage dalam lena nye,lalu menuju keluar rumah di belakang pokok pisang yang semak samun.mata sofi masih tertutup seakan tido yang lena,tapi sofi masih boleh berjalan dengan gagah nye.

tibe2 terdengar suara sofi.''ape kau mahu ha..pagi2 bute panggil aku kemari,kan petang tadi baru aku bagi makan dekat kau,masih tak cukup ke?lalu satu lembage hitam berbadan besar menjelma,mungkin hantu raye atau hantu2 yang seangkatan dengan nye.''bukan makan yang aku pinta,makan semua cukup,cume megape kau tak letak sekali air coke ke..atau paling cikai air suam,terceket aku mase makan tadi sebab kau tak bagi air sekali..''alamak..lupe la pulak,esok je la aku bagi air coke kat kau.''ok..esok kau jangan lupe letak kat port biase yea..kalau macam tu aku chau dulu la..assalamualaikum.

nota:jamu sake adalah perkare khurafat.

31 January 2010

misi nak tumpang je.

Hari ini ahad,orang inggeris cakap sunday,

Entry hari ini tumpang tekat sini atau sini dan sini jugak..






nota:sape kate nak buat entry kene ade edia baru boleh buat,contohi macam ni..

29 January 2010

misi bukan setan

Setan adalah sejenis mahluk yang suke menghasut manusia membuat jahat.

Erm...sedap jugak buah mangga ni,tu la petang semalam mintak sebiji kedekot sangat..ambek kau sofi rembat satu tandan..[luahan dalam hati setelah merembat buah mangga jiran yang kedekot]

nota:kadang2 bende free memang sedap..

28 January 2010

misi Brylcreem

Harge Brylcreem Dandruff control rm 12.9o, Harge tiket NAUTIKA! hanye rm 10 sahaje..
Brylcreem hari hari ada, NAUTIKA! 3 hari je. Mari ramai2 menonton NAUTIKA.

nota:Nak tempah tiket? kat sini boleh baca pasal NAUTIKA!

26 January 2010

misi sofi alam maya.

Jam menunjukan pukul 5.50am,sofi banggun lalu menuju ke dalam bilik mandi,selesai mandi sofi mengenakan baju melayu yang di beli nye mase raye tahun lepas dengan kain pelekat,dengan hati yang tenang sofi mehidupkan injen moto nye untuk pergi ke masjid untuk solat subuh,orang kate solat berjemaah ni pahale nye berlipat kali gande,sesampai di masjid sofi di tegur oleh seorang yang berjubah putih dan lengkap bersereban.''awal anak sampai subuh ni..''ingat nak tolong bentang sejadah sebelum berjemaah nanti pak cik.''bagusnye anak ni,tak ramai budak2 sekarang ni yang berpendirian macam anak.

Subuh hari ni ramai jugak orang yang solat jemaah kat masjid,tapi sayang hanye orang yang berumur sahaje yang ade,mane pergi yang mude2..hanye sofi seorang yang ade..''keluh sofi di ruang hati nye..

Selesai solat sofi pulang kerumah untuk bersiap ke tempat kerja.''tibe2 jam pengera berbunyi,sofi dengan mata separuh terpejam melihat jam menunjukan tepat pukul 8.30am..''Aduhh mak...mampos aku,lambat lagi pagi ni,sape la yang pandai2 ejas alam jam ni..teriak sofi sorang2 dalam kama nye..


nota:sebab jam badan binase,sebab batery murah jam giler macam nerake..orang kate tido awal baggun awal,tapi tido awal baggun lewat ape jadah nye..

24 January 2010

misi NAUTIKA

Lihat poster dekat atas tu..lu jangan tengok kat atas langgit pulak sebab gua x sempat nak tampal lagi..


mari!!..mari!!..mari!!..Anda di jemput hadir ke teater paradoks yang akan berlangsung pada 12,13,14hb febuari 2010,mase 8.30 malam,harge tiket rm 10 untuk satu malam,tapi bukan bermalam dekat sane,dah setle balik ar rumah masing2 haha..

Teater ni bertajuk Nautika karya dan arahan mamat NI jika di bandingkan dengan pengarah lain bagi gua mamat ni lagi gempak kerana berliau berambut panjang dan masih single,pelakon kali ni memang gempak lain dari yang lain..jika mereka berlakon dalam filem dah lame name2 besar layar perak gulung tikar memang tak boleh cari makan sebab mamat NI dan NI sapu bersih mane2 anugerah pelakon terbaik mahu pun pelakon paling hot..


nota:1o ringgit bermaksud apabile 9ringgit di tambah 1 ringgit..make jumlah nye 10 ringgit.

21 January 2010

misi jala ke sarang labah-labah

Situasi di waktu petang,macam hari2 lain sofi akan lepak minum di sebuah gerai minum lokasi puchong sebelum pulang ke klang..

Sedang sedap2 minum n layan rokok sebatang,tibe2 anak kakak kat gerai tu datang kat sofi,berumur 6 tahun seorang budak lelaki.

Budak tu:abang adik bagi teka teki boleh..

sofi:teka teki bende ni

budak tu:boleh ke tak boleh ni..

sofi:boleh la..ape dia

budak tu:banyak2 roti,roti ape yang boleh tangkap ikan?

sofi:err....[sedang berfikir]

budak tu:tahu ke tak tahu ni..

sofi:mane ade roti yang boleh tangkap ikan..

budak tu:ade la..jawapan nye roti jala la bang..[sambil mata nye kearah pinggan di atas meja sofi]

sofi:err...yea ke..


nota:hampir 26 tahun sofi panggil roti jala tu roti sarang labah-labah..

17 January 2010

misi isnin yang sempit

Hari ni dalam sejarah isnin,gua call mamat ni..cerite bermula perbualan dalam hp.

[tak sempat sofi bagi salam mamat yang dia call tu jawab dulu..]

aloy:ape hal call..

sofi:lu dekat mane bai,ade klas ke hari ni..

aloy:ye..apa hal?

sofi:ingat nak ajak lu tengok wayang,adnan sempit

aloy:gua bz hari ni,jap lagi pukul 2 nak pergi meeting kat MBSA

sofi:meeting ape kat sane

aloy:meeting pasal projek mimpi akan datang..lagi pun gua sempit jugak ni..

sofi:ok2..

nota:kadang2 bz mengalahkan menteri.

14 January 2010

misi makan malam bukan makan Dalam

Di sebuah restoran,pade waktu malam...sepasang kekasih yang baru berkasih dan dan kali pertame berjumpe..


Si lelaki:erm awak nak makan ape?oder je la..

Si perempuan:tak tahu ar nak makan ape..[sambil tersenyum-senyum]

Si lelaki:so tak nak makan ke?

Si perempuan:nak..kalau macam tu bagi saye air jus oren n nasi goreng ayam[sambil orang yang ambil oder tu menulis oder]

Si lelaki:saye pun same..bill bagi kat dia yea..


nota:kadang2 kite perlu bijak berbelanje,tapi ingat ini bukan sengaje..

12 January 2010

misi MENCARI ERTI HIDUP

Dalam diri manusia ade seketul darah sekirenye ianye baik make baik la keseluruhan nye.
Apakah yang di maksudkan dengan seketul darah itu,ianye ialah hati.Cuba kamu fikirkan bile kite berfikir dari pade mane kah sumber yang menyebabkan kamu berfikir,adakah ia datang begitu sahaje!!!hati merupakan peranan utama dalam pentabiran roh pade jasad yang mengawal diri kamu.

Jike kamu mahu sesuatu make hati kamu akan berbisik make yang menyempurnakan hasrat hati kamu ialah akal kamu.mengape???inilah yang dinamekan hukum pentadbiran roh pade kerajaan jasad,kite manusia lemah sekirenye gagal menggunakan akal dalam seharian hidup ini kerana keupayaan orang yang berfikir mencari jawapan dalam permasalahan hidup dengan menghormati hukum manusia berakal make kamu akan banyak mengerti bahawe hidup ini upame matahari terbit dan terbenam..

Hendaklah kamu hasrat kan di dalam hati kamu kemahuan hidup yang baik-baik keseluruhan hidup kamu akan tidak berdaya jike hati kamu,akal kamu tidak di pandu oleh ilmu,iman,amalan,tawakal.sesungguhnye hidup ini bukan selame nye....


nota:gua bukan ustaz....tapi dari rumusan gua punye member..

10 January 2010

misi raymon@junaidi bin hj rostam

Raymon adalah seorang lelaki yang keras kepala atau lebih dikenali sebagai ganas,atau name sebenar nye adalah junaidi bin hj rostam.beliau tidak berkeje atau lebih senang di panggil sebagai pengagur,tetapi dalam mase yang same beliau menpunyai jawatan dalam geng kongsi gelap beliau sebagai pengambil kereta hak orang lain untuk di jual kepade orang lain,yang lebih mudah di panggil sebagai pencuri kereta sepenuh mase.

Pade suatu hari beliau sudah mengenal pasti kereta yang mahu di ambil,lalu seperti biase raymon dengan tenang nye tanpa rase curiga cube memasuki kereta lalu membawe ke lokasi opis di mane ibu raymon bekerje untuk mengambil ibu nye pulang ke rumah,itu la rutin harian raymon jike tiade kereta untuk di curi..


nota:gua tak tahu nak story ape..make tercipta la entry yang terpantas penah gua laku kan..

08 January 2010

misi CINTA TERHALANG 10 [tamat]

Macam yang di amanah kan oleh sofi supaye surat itu selamat sampai di tangan ros,aiman telah menjalankan amanah sebagai kawan yang terbaik..make surat itu sampai di tangan ros dengan keadaan baik..


Maka terjadi la satu fenomena epilod cinta rosnah..pagi yang cerah bertukar menjadi gelap,gelap bukan kerana awan mendung mahu hujan,tapi gelap kerana isi kandungan surat itu,hati rosnah bertukar menjadi sebak setelah menatap selehai kertas yang di warkah kan oleh sofi..


[isi warkah dari sofi..]


whatz up baby..assalamualaikum

Setelah ros menatap warkah ini fi dah pergi jauh dari sini,mungkin ros sudah tahu mengape fi melakukan demikian,fi tak mahu ros derhake dengan ayah ros..ros tahu tak derhake dengan ibu bapa hukum nye masuk nerake,fi tak mahu ros masuk nerake pasal fi..mungkin jodoh yang di
cari oleh ayah ros adalah yang sesuai dan terbaik untuk ros,biar la fi berundur diri..anggap la cinta kita CINTA TERHALANG..


kau tersenyum manja
menyatakan hasrat di hati mu
hampir tergoda dalam kalbu
kau bukan untuk ku
kau dan aku tak mungkin berpadu
ku doa kan di kau,bertemu seorang teman
yang satu aliran..
jauh di sana meratap pilu
suatu masa nanti kau akan mengerti
apa maksud ku..
cinta yang terhalang..


akhir kata dari fi..yang jauh di mata.

ulu selangor,daerah rawang selangor
darul ehsan..

07 January 2010

misi cinta terhalang 9

Situasi sehari selepas sofi berjumpe dengan ayah rosnah..ketika aiman kawan serumah sofi sedang beristirehat di ruang tamu,sambil menonton tv..


Aiman:ha..kau nak pergi mane fi dengan beg besar ni..

Sofi:gua nak pergi jauh bawak diri..

Aiman:terbiat ke..atau ade sake yang menyarok dalam badan kau tu..tibe2 je nak pindah?

Sofi:ni bukan terbiat atau sake..gua memang nak pergi jauh dari sini..

Aiman:lu ape kes ni..ke kau merajuk dengan aku pasal aku rembat sebungkus magge kau dalam bilik semalam..

sofi:bukan pasal magge ar..dah memang tabiat lu ape rembat magge gua selalu..

Aiman:so pasal ape beb?

Sofi:bapak rosnah nak jodoh kan ros dengan orang lain..so gua terpakse akur dengan keputusan bapak dia..gua tak nak ros masuk neraka pasal gua..

Aiman:apsal pulak ros masuk neraka pasal lu..

Sofi:tu la lu banggang sangat pasal hukum hakam pun tak tahu..tengok cam gua ni..walau pun gua jahil,tapi pasal hukum hakam ni gua tahu jugak..

Aiman:banyak cakap pulak lu ni..cakap je la..tak payah la nak ceramah gua..

Sofi:gua tak nak ros derhake dan tak dengar cakap bapak dia..lu tahu tak hukum anak yang tak nak dengar n melawan cakap ibu bapa..masuk nerake lu tahu tak?

Aiman:o...begitu rupenye..kalau macam tu..cepat2 la pergi..

Sofi:mehalau nampak?sebelum gua pergi jauh,gua nak lu tolong sampai kan surat ni pade ros..lu jangan curik2 bace pulak..hukum nye berdose besar tau tak..

Aiman:ok2..gua janji esok sebelum lalat bukak mate gua akan bagi surat ni kat ros..gua nak tanye sikit boleh?lu nak pergi mane bawak diri ni..?

Sofi:U.S je...

Aiman:mak oi jauh giler2 lu bawak diri..

Sofi:dah kat situ je gua rase tempat yang boleh tenang kan jiwe gua..k la gua pergi dulu..


Nota:sambungan di episod 10[akhir]

06 January 2010

misi cinta terhalang 8

Setelah perjanjian yang di persetujui oleh ayah rosnah dan sofi,make mereka berjumpa di sebuah restoran..kerana ayah rosnah ingin berbicara soal mase depan anak gadis nye..


Ayah rosnah:Tujuan pak cik jemput fi datang sini,pasal nak cakap perkara penting yang fi patut faham..

Sofi:Ape yang patut saye faham pak cik..

Ayah rosnah:begini fi..biar la pak cik terus terang,sebenar nye bukan pak cik tak suke kan fi untuk di jadi kan menantu..tapi pak cik dah ade jodoh untuk rosnah dari dulu lagi..kau jangan la kecewe dengan kenyataan berani pak cik ni..

Sofi:oh...cam tu...ros tahu ke..?

Ayah rosnah:belum tahu lagi...lagi pun pak cik tahu dia akan setuju dengan ape saje pilihan pak cik..sebab dah dari kecil pak cik didik dia supaya jangan melawan cakap ibu bapa..fi tahu hukum melawan cakap ibu bapa..?

Sofi:rase nye macam hampir tak tahu..

Ayah rosnah:hukum nye masuk neraka..

Sofi:o...begitu..yang kat dalam neraka tu semua orang yang melawan cakap ibu bapa la yea pak cik...

05 January 2010

misi cinta terhalang 7

Setelah hampir nak masuk satu hari satu malam..sofi akur,yang dia sepatutnye membalas msg dari rosnah malam tadi..dengan hati yang agak brutal..tibe2 jadi lemah,dan tercipta la madah untuk si rosnah..


msg dari sofi untuk rosnah..


kadang kala orang yang paling mencintai kita
adalah orang yang tak penah menyatakan
cinta nya pada kita,kerana orang itu
takut kalau2 berpaling dan menjauhi nya
Dan bila dia suatu masa hilang dari
pandangan...
kita akan menyedari dia adalah cinta
yang tidak penah kita sedari..

send.........[hati sofi berbisik]harap2 rosnah boleh tido lena,makan kenyang,mandi basah malam ni..


nota:nanti kan 3 episod terakhir dari misi cinta terhalang akan datang...dapat kah sofi memiliki rosnah..dan dapat kah ayah rosnah menerima sofi sebagai menantu yang macam hantu..

04 January 2010

misi cinta terhalang 6

Jam dinding menunjukan jam 9pm..sofi masih terbaring di sofa,sambil mate terkebil-kebil menonton tv..lalu hp berbunyi,menande kan ade msg...ehh msg dari rosnah la[hati sofi berbicare]

msg dari rosnah


Cinta itu umpama sinar
terlalu terang bisa menyilaukan..
terlalu redup bisa membutakan
dengan kegelapannya..

cinta itu umpama air
terlalu deras menghanyutkan..

cinta itu umpama api
terlalu panas menyakitkan
cinta itu bagaikan udara
tak bernyawa..tak berwujud
tak berasa...

[lalu hati sofi berbisik]err...ehh ape kes si rosnah ni...bermadah bagaikan aku ni jejaka paling hot kat dunia je...