xxx

xxx
xxx malaya

21 August 2010

misi buat baik di balas baik.

Dulu mase zaman sekolah,gua masih ingat lagi ustaz ada kate orang yang buat baik akan di balas baik.Semase gua peluang dari keje tadi,ade seorang makcik tua berjalan kaki.Lalu gua tumpang kan makcik tu ke rumah dia,tak jauh mane pun..sampai je kat rumah dia,makcik tu mengucapkan terima kasih kat gua,sambil tangan kanan dia mengulur rm5,duit minyak dia kate.gua menolak pemberian makcik tu,gua ikhlas...

Nak di jadikan cerita,semase gua pulang dari hantar makcik tu gua singgah ke bazar ramadan kejap.turun je dari kereta gua ternampak duit rm 10 yang terlipat...gua ambek buat beli air.

Dalam hati gua,mungkin ni balasan baik gua menghantar makcik tu kot...

5 comments:

Koyuki said...

hahah...baik punya

Rowena Chasez said...

wahhhhh...
dibayar cash 2..
heheee~

lumut said...

ade jug akita buat baik tp dibalas sebaliknya..

time tu kita sebeanrnya telah diuji atas niat kita.sejauh manakah keikhlasan?

=)

lalink7 said...

hahahahahah...
bgusla..
sebelum guna duit tue..
doa2 dlu..

paiseh said...

lu rugi.. kalu lu wat baik dengan tak ambik duit merata2.. mungkin lu akan jumpa not 100 pulak lepas tu~