xxx

xxx
xxx malaya

12 January 2010

misi MENCARI ERTI HIDUP

Dalam diri manusia ade seketul darah sekirenye ianye baik make baik la keseluruhan nye.
Apakah yang di maksudkan dengan seketul darah itu,ianye ialah hati.Cuba kamu fikirkan bile kite berfikir dari pade mane kah sumber yang menyebabkan kamu berfikir,adakah ia datang begitu sahaje!!!hati merupakan peranan utama dalam pentabiran roh pade jasad yang mengawal diri kamu.

Jike kamu mahu sesuatu make hati kamu akan berbisik make yang menyempurnakan hasrat hati kamu ialah akal kamu.mengape???inilah yang dinamekan hukum pentadbiran roh pade kerajaan jasad,kite manusia lemah sekirenye gagal menggunakan akal dalam seharian hidup ini kerana keupayaan orang yang berfikir mencari jawapan dalam permasalahan hidup dengan menghormati hukum manusia berakal make kamu akan banyak mengerti bahawe hidup ini upame matahari terbit dan terbenam..

Hendaklah kamu hasrat kan di dalam hati kamu kemahuan hidup yang baik-baik keseluruhan hidup kamu akan tidak berdaya jike hati kamu,akal kamu tidak di pandu oleh ilmu,iman,amalan,tawakal.sesungguhnye hidup ini bukan selame nye....


nota:gua bukan ustaz....tapi dari rumusan gua punye member..

16 comments:

sharamli said...

saya dah niatkan dalam hati nak bangun awal es0k..
tp tetiba es0k akal xberfungsi sebaliknya mata yang berfungsi..dan mata cakap..nak pejam sampai tengah hari...

camana tu ustad?

ke niat yg xbet0l?

Razman said...

tidakkkkkkkkkkkk..apakah terjadi kpd kamu triple? adakah sudah mahu menemui ajal? berbeza sguh entri kali ni..pergilah dengan aman..

mamai said...

gua berhasrat mahu hidup dengan aman

ber_uwang said...

wa cuma berhasrat tak maw jiwa kaco.. dapat awek mcm liana jasmy ok gak

♠♥♠ayudeadwish♠♥♠ said...

hasrat ku tuk membuang tadi pg terbantut akibat kesuntukan masa~
lambat bgn pagi~
tapi aku berjaya gak membuang pas sampai opis~
wekekekekee~

ek~
ape aku ngarut daa~~~

Cik Cookie said...

CC berazam dah nak kuwus tahun nih.
jadi doee

Firol said...

niat betul dah pahala dah..terlaksana ke tak semua kuasa dia..niat mau baik..hati jadi baik

hisham said...

wei..aku igt ko sape...hahahha..aku tnye nurul baru aku tau...aku dh smpaikan dh slm ko kt kakak ko...ko jg diri ok.....

acap said...

pehhh
mendalam gile..
haha

en.Adam said...

bai,hati goreng cili sedap bai..
pastu letak kentang skit..perghhh
lu suka kentang kan??

patungcendana said...

hati aku kering!

vidadarisakura said...

ingat salah blog tadi.lalala

aloy_paradoks said...

sape ustaz?

cikmemy said...

ikut kate hati.terbaik~

bias® said...

insaf...insaf...

triple x malaya said...

sharamli:bagi pendapat ustaz..bukan niat yang salah..tapi kamu yang patut di niatkan semula..supaye menjadi orang rajin dan bukan malas..hehe

razman:gile lu..mcm niat kan gua pergi awal je..

mamai:gua pun..

ber_uwang:huhu ade niat nak rembat awek si aizat tu...haha

ayu:mengarut tu kan tabiat lu..

cc:gua doakan supaye cepat kurus..

firol:betul tu..

hisham:tq2..

acap:dalam kat mane tu..

en.adam:suke gak...

pc:hati kau kering...ke keringtin..haha

vidadarisakura:nasib tak salah..

aloy_paradok:gua bakal ustaz..apsal tak boleh?

cikmemy:ikut kate suami lagi terbaik..

bias:x perlu insaf la...