xxx

xxx
xxx malaya

07 January 2010

misi cinta terhalang 9

Situasi sehari selepas sofi berjumpe dengan ayah rosnah..ketika aiman kawan serumah sofi sedang beristirehat di ruang tamu,sambil menonton tv..


Aiman:ha..kau nak pergi mane fi dengan beg besar ni..

Sofi:gua nak pergi jauh bawak diri..

Aiman:terbiat ke..atau ade sake yang menyarok dalam badan kau tu..tibe2 je nak pindah?

Sofi:ni bukan terbiat atau sake..gua memang nak pergi jauh dari sini..

Aiman:lu ape kes ni..ke kau merajuk dengan aku pasal aku rembat sebungkus magge kau dalam bilik semalam..

sofi:bukan pasal magge ar..dah memang tabiat lu ape rembat magge gua selalu..

Aiman:so pasal ape beb?

Sofi:bapak rosnah nak jodoh kan ros dengan orang lain..so gua terpakse akur dengan keputusan bapak dia..gua tak nak ros masuk neraka pasal gua..

Aiman:apsal pulak ros masuk neraka pasal lu..

Sofi:tu la lu banggang sangat pasal hukum hakam pun tak tahu..tengok cam gua ni..walau pun gua jahil,tapi pasal hukum hakam ni gua tahu jugak..

Aiman:banyak cakap pulak lu ni..cakap je la..tak payah la nak ceramah gua..

Sofi:gua tak nak ros derhake dan tak dengar cakap bapak dia..lu tahu tak hukum anak yang tak nak dengar n melawan cakap ibu bapa..masuk nerake lu tahu tak?

Aiman:o...begitu rupenye..kalau macam tu..cepat2 la pergi..

Sofi:mehalau nampak?sebelum gua pergi jauh,gua nak lu tolong sampai kan surat ni pade ros..lu jangan curik2 bace pulak..hukum nye berdose besar tau tak..

Aiman:ok2..gua janji esok sebelum lalat bukak mate gua akan bagi surat ni kat ros..gua nak tanye sikit boleh?lu nak pergi mane bawak diri ni..?

Sofi:U.S je...

Aiman:mak oi jauh giler2 lu bawak diri..

Sofi:dah kat situ je gua rase tempat yang boleh tenang kan jiwe gua..k la gua pergi dulu..


Nota:sambungan di episod 10[akhir]

9 comments:

ber_uwang said...

ulu setiu ke

sharamli said...

bleh x sambung cepat2?

epis0d 1o tu bleh x kasi isi kandungan surat tu?
b0leh kan?

Frodo Baggins said...

bro ~ next stry kalau ble bio lerr housemate sofi baca surat tu .. best sikit ... bak kata pepatah "semangat inkuiri" ...


us?? ulu mana lak ni?


>>________<<

Koyuki said...

manis nya peribadi sofi ni
tanak ros derhaka dengan mak bapak
gua da berkenan dengan watak sofi ni

patungcendana said...

pasal asyik sofi je yang kena ni? Rosnah pun bukan nya baik...

mamai said...

U.S...huhuhu jauh tu ulu selangor

helena's said...

alah sian pulak sofi..

acap said...

perrhhh!!
bwk dri g US tuh!
hahaha

triple x malaya said...

ber_uwang:lebih kurang la..

ramli:boleh..

frodo:ko je..

koyuki:huhu ade gak yang berkenan..

pc:baik..tp sebab sofi dia jd kurang baik..

mamai:hu cepat nye kau pecah lubang..

helena:sian ke..pujuk boleh

acap:biase la..jauh lebih bermakna..