xxx

xxx
xxx malaya

26 January 2010

misi sofi alam maya.

Jam menunjukan pukul 5.50am,sofi banggun lalu menuju ke dalam bilik mandi,selesai mandi sofi mengenakan baju melayu yang di beli nye mase raye tahun lepas dengan kain pelekat,dengan hati yang tenang sofi mehidupkan injen moto nye untuk pergi ke masjid untuk solat subuh,orang kate solat berjemaah ni pahale nye berlipat kali gande,sesampai di masjid sofi di tegur oleh seorang yang berjubah putih dan lengkap bersereban.''awal anak sampai subuh ni..''ingat nak tolong bentang sejadah sebelum berjemaah nanti pak cik.''bagusnye anak ni,tak ramai budak2 sekarang ni yang berpendirian macam anak.

Subuh hari ni ramai jugak orang yang solat jemaah kat masjid,tapi sayang hanye orang yang berumur sahaje yang ade,mane pergi yang mude2..hanye sofi seorang yang ade..''keluh sofi di ruang hati nye..

Selesai solat sofi pulang kerumah untuk bersiap ke tempat kerja.''tibe2 jam pengera berbunyi,sofi dengan mata separuh terpejam melihat jam menunjukan tepat pukul 8.30am..''Aduhh mak...mampos aku,lambat lagi pagi ni,sape la yang pandai2 ejas alam jam ni..teriak sofi sorang2 dalam kama nye..


nota:sebab jam badan binase,sebab batery murah jam giler macam nerake..orang kate tido awal baggun awal,tapi tido awal baggun lewat ape jadah nye..

12 comments:

Frodo Baggins said...

hahahhahahahaha ~
batery kong ker haper ...
gunalah batery cap kucing!!!

tido awal bangun lambat
biasa arrrr .. agaggagaga


>>____<<


p/s: tu arr org dah pesan, lps subuh jgn tidoo balik ...

sharamli said...

abeh tu xkan tid0r lewat nak bangun awal k0t..lagik la pelik

Koyuki said...

ya
jangan tidur lepas subuh

aloy_paradoks said...

ngarut la,, sembanyang subuh pulak..

deusXmachina® said...

tu la pakai lagi bateri cap gampang
erk888

♠♥♠ayudeadwish♠♥♠ said...

bentang sejadah ke bentang selimut?
ceh2~

helena's said...

takyah tidur terus lah..hehehe

ct odah said...

ko beli jam yg mcm kat msjid tuh..sekali die bunyik terus ko tak tdo2 smpi esok..haha

dzul hafixi said...

semayang ke x?

azzaliena suziantie said...

jgn tido.
minum nesc.

mamai said...

sib baik lu sedar buat lu tak sedar macam mana

triple x malaya said...

tq2...