xxx

xxx
xxx malaya

17 March 2010

misi[dewa 21]

kisah bermula seorang pawang yang optimis dengan pemujaan syaitan dengan tujuan untuk menakluki bumi.maka dengan itu beliau memuja 3 syaitan yang menyerupai manusia dan mempunyai kuasa-kuasa jahat,syaitan terdiri dari otigo,otigos dan otioti.

1-otigo:syaitan menyerupai perempuan cantik dan seksi.tugasan memikat dan memujuk seramai mungkin lelaki untuk di jadi kan pengikut pawang seman sebagai penganut dewa 21.

2-otigos:syaitan menyerupai lelaki handsome dan macho.tugasan mencairkan hati wanita dan memujuk untuk mengikut sebagai penganut dewa 21.

3-otioti:syaitan tiada jantina dan selaku superviser kepada otigo dan otigos.kadang2 jadi perempuan dan lelaki.tugasan untuk menghasut dan memecah belahkan manusia sesama sendiri.otioti jugak adalah syaitan yang paling ganas dalam golongan syaitan moden.

Dengan perancangan yang terliti pawang seman telah menghantar ketiga-tiga syaitan tersebut di sebuah bandar besar kuala lumppur dan yang sewaktu dengan nya,untuk menghasut manusia yang berdarah merah supaya mengikut suruhan beliau.otigo menjalankan tugas nye memikat semua lelaki untuk di jadikan penganut dewa 21,bergitu jugak dengan otigos menghasut golongan wanita.

Otioti menjalankan tugas menghasut semua manusia supaya berpecah belah sesama sendiri.bila manusia sudah tidak saling faham memahami dan berpecah belah maka dengan senangnye otigo dan otigos menghasut dan mempengaruhi manusia untuk mengikut ajaran dewa 21.dengan itu pawang seman akan berkuasa di bumi ini.

Dalam cerita melayu mesti ade hero kan?

Sofi adalah seorang lelaki yang bijak dan ada rupa,pada suatu malam beliau telah bermimpi ada kuasa yang luar biasa yang telah memasuki ke dalam tubuh nye.dan dalam mimpi itu menyatakan beliau adalah orang yang terpilih dari berjuta-juta manusia dalam dunia ini supaya dapat menyekat rancangan jahat pawang seman dan 3 ekor syaitan otigo,otigos dan otioti.maka dengan itu bermula lah misi sofi untuk menyekat pawang seman dari menakluki bumi.

Dalam cerita melayu mesti ada heroin kan?tapi sory dalam cerita ini tidak ada heroin.

Berbagai-bagai dugaan yang sofi tempuhi dalam pertarungan dengan 3 syaitan tersebut,namum demi negara,agama dan bangsa sofi sanggup bertarung nyawa.biar nyawa terbang tapi jangan agama melayang.

Cerita ini ada unsur2 agama,politik,kemanusia,aksi,tahyol,cinta dan sedikit komedi.


nota:kalau lah gua dapat buat pinjaman bank rm 10 juta,esok jugak gua start buat pengambaran..skrip dah siap..bank pulak tak luluskan..adehh...

13 comments:

mamai said...

lu tak ada masukkan unsur-unsur satu malaysia pasal tu tak dapat pinjaman

triple x malaya said...

mamai:mungkin jugak kot..tapi ni bukan cite satu malaysia,hehe

patungcendana said...

aku suka cerita yang hero mati in the end...

triple x malaya said...

pc:sedang fikirkan..

ber_u_wang said...

UH UH KEMPUNANN NAK TGK CERITA BEST

A.K.U.D.O said...

buat teater jer lah dulu...

peja said...

sokong ber_uwang...

arfahadnan said...

aku rasa bank tak yakin citer nih boleh box opis.. tu sbb dier tak luluskan..

zulhafixi said...

sofi jugak heronye?
gua suka.. gua suka..

jane said...

jalan2 dr blog arfahadnan



































hye























































lama tk tgk citer best ;(

enyheartsdiamond said...

bg i satu watak!

girlsnextdoor said...

gua nak try jadi heroin lah... haha

rAy jR...@...Aliff said...

perghhhh..aku bru prasan blog header hang...mach0 d0wh..hahaha