xxx

xxx
xxx malaya

26 April 2010

misi sekuntum bunga raya merah untuk rowena.

Seperti hari-hari biasa sofi akan mengatur langkah untuk pergi ke tempat kerja,pagi tu cahaye matahari memecahkan kebuntuan otak sofi,terase bagai ade sebutir peluru pistol menusuk masuk ke dalam kepale,lekas-lekas sofi mencari panadol untuk melegakan pening kepala nye.

Perjalan sofi pagi itu agak lancar,tiade lori2 hantu yang menyemakan jalan,tiade lembu2 keling(india)yang sesak merayau di jalan,tiade awek naik moto yamaha lc yang laju macam lipas kudung,biase ade..tapi pagi ni tak nampak la pulak,tiade anak kucing kene langgar macam semalam dan tiade kereta waja perasan macam evo8,ape kes?mungkin itu semua membuatkan jalan raye tidak jam seperti biase..

Pemanduan semakin laju bagaikan sofi berade di dalam sebuah kereta lumba f1,kelajuan itu selaju bunyi perut yang dalam kelaparan,break ala2 driff...betul2 parking depan kedai mamak,macam biase menu air susu n roti bakar menjadi sebahagian dari sarapan harian sofi.air susu di hirup dengan nikmat roti bakar di kunyah ke dalam perut,rokok dunhill 14 di sedut tanda waktu sarapan akan berakhir di penghujung gigi.

Selesai bersarapan pemanduan di teruskan ke lokasi yang di tuju,kali ni lebih extream di sebabkan jalan semakin jam,tidak sesedap jam nenas mahu pun strawbery.mata sofi ligat memerhatikan gelagat awek2 yang sedang tunggu bas,ade yang cantik,ade yang ayu,ade yang kurus,ade yang tough,yang pakai tudung,ade yang tak pakai tudung,dan kadang2 terkeluar suare sofi,pewittt...ade yang pandang,ade yang buat tak tahu dan ade jugak yang baling pakai batu..nasib tak pecah cermin pintu,kalau tak koyak jugak la 2-3 ribu..

Sampai satu simpang tibe2 mata sofi tertarik dengan serumpun pokok bunga,dengan tidak membuang mase sofi berhenti di tepi bahu jalan untuk menikmati kecantikan serumpun pokok bunga tersebut,lalu memetik sekuntum bunga raya merah untuk di jadi kan hadiah pada seseorang.sekuntum bunga raya merah di pegang erat bagaikan memegang nyawa sofi sendiri,melangkah kearah kereta lalu..DumMm...melambung tubuh sofi yang tough ke arah bahu jalan akibat di langgar oleh sebuah lori hantu yang sarat membawa pasir,terdengar suara sofi mengerang kesakitan meminta tolong,tolong..tolong..tolong.."woi banggun!!!ape kes kau pagi2 buta menjerit mintak tolong ni..pastu boleh tergolek jatuh dari katil pulak?ha yang kat tangan tu,bunga raya merah kau nak buat ape tu?kau mimpi ke ape ni fi..?ke tebiat nak mati?"aku dah kena langgar dengan lori kau xnak tolong ke?kita kan kawan.bunga raya merah ni aku nak hadiah kan kepada..rowena.."sah kau mimpi fi,rowena mane ni?baik kau pergi mandi nanti lambat kau pergi kerje..

Sedar sofi dari lena..lalu berfikir di mane datang nye sekuntum bunga raya merah,agak jauh memikirkan nye..kenyataan atau pun khayalan...dan masih memegang erat sekuntum bunga raya merah tersebut,ia tetap menjadi tanda tanya..


nota:sebuah cerpen pendek gile dari budak x giler..

14 comments:

Rowena Chasez said...

wahhh..
terharunyer..
nama rowena digunakan utk cerpen nie..
mane bunga raya 2??

triple x malaya said...

upp..awk rowena ke..?

Rowena Chasez said...

heheheeheee..
xtau laa awk mksud rowena yg mne nie???
bkn aku kot..:P

triple x malaya said...

xpe..aku bagi kat kau je la bungga tu..sekuntum bunga raya merah untuk rowenna..haha

Rowena Chasez said...

haahahahahaa...
yelaa..
mana bunga raya 2??
nanti pos kan kt sarawak ye..:P

triple x malaya said...

sampai kat sarawak mesti dah layu..

Encik Ariff O said...

Peh. Gila misteri.
Haha.

AkMa said...

hahaha...
mimpi....
berangan lebey sngt nie..

AkMa said...

bunga raya merah yg menjadik misteri?aku rasa kan kau berjalan time ko mimpi..g petik bunga raya depan umah..hahaha...

AkMa said...

ada ka bunga raya 2 depan umah ko..
kui2..

girlsnextdoor said...

gua nak bunga tulip..hahaha..siap request..apecer... hak3.. syahdu..skali mimpi.. xbleh blah.. rowena tu bunian kotnye..tetibe ade bunge raye disitu

A.K.U.D.O said...

simpan bunga raya tu

syLph said...

style!
serius.

hans said...

bestnya nama rowena ada
nama aku takder
sob sob sob
hahaha