xxx

xxx
xxx malaya

16 February 2010

misi terebang.

Sofi iskandar adalah seorang budak lelaki yang berumur 6 tahun,sejak kelahiran sofi dia sentiase aktif tidak selalu menangis di waktu malam seperti bayi2 lain.beliau mempunyai kelebihan iaitu selalu ingin tahu dalam segala hal walaupun masih berumur 6 tahun.dia tidak seperti budak2 lain yang meminati permainan seperti robot2 atau lori2 bajak dan sebagai nye.sofi lebih suke bercakap dari main mainan yang dia anggap membodohkan minda nya.

Sofi mempunyai ibu dan ayah yang sangat memahami kerenah nya.ape sahaje yang sofi ingin tahu ibu dan ayah tidak penah membantah.pada suatu hari ibu sofi.''abang nak pergi mana tu,tanya ibu sofi.''nak pergi kedai ada ape2 nak kirim ke,jawab ayah sofi.''belikan saye paks,tapi yang wing tau..''ok..''wing tu ape ye bu,sofi bertanye kepada ibu nye.''wing tu kepak atau sayap anak ku.''o...ape kegunaan nye bu..''tu lamping pakai buang ibu,same seperti sofi pakai mase baby dulu beza nye cuma saiz,yang ibu pakai ni lebih kecil..''o macam tu,habis tu kalau ibu pakai wing,benda yang kat dalam tu tak terebang ke bu..''erm...sofi pergi mandi nanti ayah balik dari kedai kite makan same2 yea...


nota:kadang2 budak terlebih genetik bertanya susah jugak kan.

22 comments:

encik ADAM said...

kalau terbang gua tangkap

deus X machina said...

macam mengidam pelempang budak tu

mamai said...

kalau boleh terbang wa pun nak pakai

triple x malaya said...

adam:tray la tangkap..silap2 makan tapak kasut..

x machina:agak nye la..

triple x malaya said...

mamai:tray la pakai bro..

ayie said...

budak2 ni selagi diaorang x puas hari...selagi tu la dok tanya....

A.K.U.D.O said...

:-)

♠☠♠ayudeadwish♠☠♠ said...

sofi~
kita kawen jom~
wakakkaaa

triple x malaya said...

ayie:betul tu

akudo:haha

ayu:jom2...on je

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

haah..mmg pun...klw byk tanye sgt kdang tu rase nak tangan kan aje..hahahaah.....

yoro okino said...

sabar jer laa..
huhuh

Koyuki said...

erkk sofi ni..

~_~!

bias® said...

boleh terbang ke?

vidadarisakura said...

kadang-kadang imiginasi penulis ni yang terlebih genetik.


haha

sharamli said...

kalau la s0fi jadik anak buah saya..dah lama saya cubit2...

A.K.U.D.O said...

kaler tak romantik....

TARANTULAH said...

cm adiputra budak genius matematik. jenuh cikgu dia nak layan

GhOsToNe said...

ahaks!
terbang kowt!
mongek betoi2!

pal7 said...

budak sekarang memang bijak2..hehe

BBN profile said...

bro nk tnye...ape kaitan sofi ni dgn ko???

hans said...

hahaha
penat juga nak menjawab sebenarnya kalau budak2 tanya nih

triple x malaya said...

tQ atas semua komen korang,hidup melayu!!!