xxx

xxx
xxx malaya

15 June 2010

misi lebai kasim

"sudah-sudah la tu iman,masuk rumah dah magrib ni esok-esok sambung lagi main tu".teriak mak kiah kepada cucu kesayangan nya iman,yang di jage sejak iman seumur 5bulan sampai la sekarang 8 tahun,iman lah tempat mak kiah bermanja,berborak,makan bersama-sama.

"kejap nek..iman nak balik la ni".balas iman.dalam hidup mak kiah,iman ibarat cahaya yang menerangi hidup nye seharian untuk mengharungi sisa2 hidup yang mendatang.

"ape yang kau merepek tu kiah"tiba2 suara lebai kasim menyapa mak kiah.lebai kasim adalah tok siyak surau kampong di situ.

"aku panggil cucu aku iman tu balik,dah masuk magrib macam ni dia leka main dekat tepi pokok tu ha".

"asstafirullahalazim...mengucap kiah..kan si iman tu dah tak ade,sudah 2 minggu dia meninggalkan kita,sebab allah sayang kan dia dulu dari kita semua kiah..kau jangan terlalu emosi kiah"

"ape yang kau cakap ni kasim,kau tak nampak ke si iman kat belakang kau tu,cube kau toleh belakang"

"hai tok kasim..nak pergi surau ke tok,iman ikut boleh..

"aarrrrrrr.........lebai kasim berlari dengan sekuat hati nye..


Amaran:cerita ini hanya untuk 18 tahun keatas sahaja,sebab cerita ini mungkin akan menyingung mana-mana perasaan,emosi,kesedihan,seram,atau jenaka yang melampau.untuk yang berumur 18 ke bawah bibingan orang2 dewasa di perlukan.sekian terima kasih.

19 comments:

•·.·´¯`·.·• naDDy •·.·´¯`·.·• said...

orang bagi amaran awal-awal. dah abis, baik takyah.huh~

triple x malaya said...

huhu...lu bawah erk?

nurul huda said...

aaaaa

misz benida said...

sbb baik aku bru mnjangkau umur 18thun.

✖Maqruf Lim✖爱 你✖ said...

takut

✖Maqruf Lim✖爱 你✖ said...

ko nak takut nape?

✖Maqruf Lim✖爱 你✖ said...

ske hati aku lar. dah aku takut.

✖Maqruf Lim✖爱 你✖ said...

ah merepek la kau

✖Maqruf Lim✖爱 你✖ said...

merepek tak merepek. ko peduli ape?

✖Maqruf Lim✖爱 你✖ said...

dah dah. pegi naik. dah nak magrib dah nih. ceh

alvin takda rumah harga 8juta.... said...

grr...
aku tasuke lebai kat tempat aku..

[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ said...

kt tempat kite la almon..haha..


em..ni cite seram ke?




(br naik bulu roma)

rAy jR...@...Aliff said...

uitsss..ini cerita hantu....takut wooo~....huk3

Ries Lee said...

angker sungguh..

hans said...

uish...
citer seram rupanya

vidadarisakura said...

jangan toleh belakang.

Frodo Baggins said...

loor iman hantu ke?
ingatkan iman main sorok2
hahahahhaha

apsal wa gelak je baca? cilake ...

triple x malaya said...

nurul huda:eeeee

misz benida:nasib baik..

maqruf:lim pg makan ubat..haha

alvin:mesti lebai kat tempat kau,bz body kan..

xtion:bulu roma xpe jangan bulu pusat,hehe

ray jr:takut,tak rock ar

ries lee:misteri..

han:seram giler..

vidada:jgn cium belakang

frodo:hantu si iman,hantu2 dia tetap ber iman,haha

patungcendana said...

maqruf tu kenapa?