xxx

xxx
xxx malaya

29 December 2009

misi cinta terharang 4

Demi sayang dan cinta nye sofi kepade rosnah,sofi mengambil keputusan yang sepatut nye dia buat dari dahulu lagi..sofi nekad untuk berlajar soal agama dengan ayah rosnah..ayah rosnah adalah seorang guru agame dan seorang imam masjid..

Pade suatu petang yang hampir masuk waktu magrib sofi telah pergi ke rumah rosnah untuk berlajar dengan ayah nye..

Ayah rosnah:ha ape yang kau terjegat lagi tu fi,mari kite berjemaah magrib bersame..

sofi:saye orait je pak cik..

Ayah rosnah:ye pun tukar la dulu seluar pendek kau tu..pakcik tengok dah macam sarong nangke dah,nah pakai kain pelekat ni..sementare kau salin pak cik nak ke bilik air jap ambil air sembahyang..

sofi:ok pak cik no problem..

5 minit kemudian...

Ayah rosnah:dah siap ke fi..

sofi:dah pakcik..tinggal nak sembahyang je ni..

Ayah rosnah:kau pergi ambil air sembahyang kat bilik air dulu ye..pakcik tunggu kat bilik sembahyang..

sofi:ok pakcik,keje mudah je tu..

5 minit kemudian...

sofi:nah pakcik!!! air sembahyang nye,letak mane ni..berat ni..ingat nak ambil satu dayung je..tapi fi takut tak cukup fi ambil la satu baldi..cukup tak pakcik...?


ayah rosnah tergamam tak terkate...

14 comments:

sharamli said...

r0snah xmandi wajib lagi ke?

patungcendana said...

hahahahaha.....

basikaltue said...

adakah ayah dye tergamam sbb air 2 xcukup lg??
hahaha

Razman said...

air sembahyang ke air rosnah yg sebaldi tu?

encik ariff said...

leh tahan gk crita lu ni.

hisham said...

bro..ape kate lu bukukan citer3 lu ni..gua tgk ok la....keep it up..

misz benida said...

aku trkelu.

dzul hafixi said...

dia bungkus ek?
boleh ek?

helena's said...

lem nye..hahaha

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

err....apa niat wuduk..?

Frodo Baggins said...

tergamam sebab air semayang tu lebih dari cukup ke? kehkehkeh

mamai said...

lu suruh itu sofi mandi ngan air sembahyang tu la

aloy_paradoks said...

kisah ko la ni kan?

triple x malaya said...

tq for komen semua...