xxx

xxx
xxx malaya

06 September 2009

misi balada seorang sofi.

petang yang indah sebelum senja melebarkan malam nye..sebelum azan melaungkan seruan nye,sebelum masuknye waktu berbuke puase..sofi memandang jauh nun di kaki langit mengurai memori lame dikale sofi mule2 memijak bumi kota metropolitan ini..

Banyak ranjau yang di alami,susah selalu mehampirnye..senang susah untuk di nikmati nye..menyesal tiade gune,bile memandang juadah di depan mate di kale ini..tampa di pakse air mata menitis di pipi..terkenang di mase dahulu berbuka puase hanye sepingan nasi berkuah kan minyak lebihan goreng ikan n segelas air jernih..lalu menjadi alas perut untuk meniti hari esok,namun sofi tabah..malah bersyukur ape yang di alami nye..mungkin ade hikmah bagi nye.

mungkin ini adalah nasib sofi..berbekal kan semangat yang tabah sofi tidak memandang berlakang lagi..bagi sofi orang yang tiada pelajaran tinggi seperti dia pun boleh berjaye,percaye pade diri sendiri sofi meneroka kota metropolitan dengan semangat untuk mencari rezeki sesuap nasi..pengalaman banyak mengajar sofi ape itu erti kehidupan..ape itu erti...........


nota bulu rome ku:saksikan sambungan di episod seterus nye..

35 comments:

sharamli said...

erti ap?

azzaliena suziantie said...

copatan..wahaha

bias® said...

macam drama lah pulak?

Razman said...

haha..siot ko...leh plak maen sambung2...

en.Adam said...

cepatlah sambung!

Koyuki said...

erti kesusahan?

triple x malaya said...

sharamli:tunggu sambungan nye k..

triple x malaya said...

azzaliena:tunggu next entry..

triple x malaya said...

bias:lebih kurang cam drama la jugak...

triple x malaya said...

razman:kasi cerita panjang sikit beb..

triple x malaya said...

en.Adam:tunggu la beb..

triple x malaya said...

koyuki:cerite ni lebih dari kesusahan seorang insan yang ingin berjaye dalam hidup nye..

mamai said...

sambung ker....bila nak sambung balik

triple x malaya said...

mamai:tunggu ar bro..

patungcendana said...

kau memang suka buat cerita bersiri kan...:-p

encik ariff said...

aku pny saspen skrg ni mcm tggu nur kasih mggu depan.
haha.

yoro okino said...

uishh sian sopi..
smbung pat skit

Wanita Itu said...

sedih..

sambung cepat..

ada yer makan kuah lebihan goreng ikan??

sedihnyer..

jasrina said...

siaran hari apa? kul bpe on air?

kimisai said...

sambung sendiri ok, jgn berangkai...
nanti jd man babi lagi...

♥ayudeadwish♥ said...

sofi tu pe je kejenyer.. cam mamat blues je

triple x malaya said...

patungcendana:lebih kurang cam tu ar..

triple x malaya said...

encik ariff:kisah ni lagi gempak dari nur kasih..huhuhu

triple x malaya said...

yorookino:dah nasib sofi..

triple x malaya said...

wanita itu:sedih dan menghayat hati..itu ranjau2 hidup yang perlu sofi tempuhi..

triple x malaya said...

jasrina:siaran citra astro...huhuhu

triple x malaya said...

ayu:nak tau sofi keje ape tunggu k..

sharamli said...

sampai bila nak kena tunggu?

imanalova said...

ATT:CHANGE MY LINK URL..DA TAK LEY TUKAR BALIK.......DO TAKE NOTE YE....FOLLOW BACK OK...NGEHNGEH NGEEEEEEEEEEEEEEEEE!!! http://www.imanalova.blogspot.com/

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

ala..sofi bkn slalu pose pun, nape nk sesedih laks..hahahahah

ayie said...

citer ni kalo wat film...kalah ahmad idham nih..he..he..

@tune® said...

dalam hidup kene kuat n tabah sofi...

jgn sekali² pandang belakang

re:beb...bukit kapar ko igt kecik ke...

aku nyer kt jln hj lias..surau hj jangidin yg ijo tu ko tau x??
papehalko email aku kalau nk wat lawatan k?

ladyfugly@gmail.com

sutera putih said...

cayuk2,,,

imHepPie said...

mkn nasi kuah minyak???musti gemook

Fatt Chin Choy said...

orang tak belajar tinggi2 pun boleh berjaya kan... usaha jer