xxx

xxx
xxx malaya

11 September 2009

misi balada seorang sofi part 2.

Ape itu erti ketabahan yang perlu sofi tempuhi,banyak kenangan pahit yang di lalui..hidup sebagai perantau yang mempunyai cita2 yang tinggi,tiade pelajaran yang tinggi bagi sofi bukan pengukur untuk tidak berjaye dalam hidup..

Segale pengalaman yang yang di harungi adalah titis2 yang membakar semangat sofi,kisah silam setiase bermain di fikiran sofi..masekan sofi akan lupe kisah silam tidur beralaskan kotak,bebantalkan surat khabar..jike hujan kiri kanan,di atas kepale,di hujung kaki pasti ade baldi untuk menadah titisan air hujan yang menebusi atap yang bocor..tapi sofi masih lagi bersyukur sebab rumah yang di sewa rm 150 ini yang memberi kan tempat berteduh,jauh di fikiran sofi untuk menyesal atau berputus ase..itu lah sifat sofi.

Sekali dia melangkah dia tak akan melangkah kebelakang lagi..malam bukan sentiase gelap,siang bukan sentiase cerah..pasti ade hujan dan pasti ade mendung..bergitu lah sofi menganggap hidup nye,pasti ade suatu hari nanti yang menerangi hidup nye..bukan kemewahan yang di cari tapi cukup sekadar kesenangan..bagi sofi wang bukan segale-gale nye,biar orang lain kate wang adalah segale-gale nye..tapi bagi sofi tidak.sofi hanye mahu berjaye di dunia dan di akhirat.rezeki itu adalah dari yang ESA,bile2 mase saje dia boleh tarik semua ape yang kite ade..biar lah rezeki itu di redhai oleh NYE..untuk meneruskan hidup di dunia persinggahan sementara jasad masih ada...

nota bulu rome aku:saksi kan episod yang akan datang di hari yang lain dan di waktu yang lain..

41 comments:

kimisai said...

lagi...lagi..lagi//....

azzaliena suziantie said...

cepat cepat
hehehe

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

ni aku mals nii.. smbung dong

sharamli said...

w0i..w0i..
yg part 1 p0n da lupa da..
kena baca blik x?

patungcendana said...

panjangnya narrator bermonolog...

mamai said...

sofi redha dengan segalanya

♥ sOFIa ♥ said...

ngeh?
geli siod.
nota bulu kaki.

cookie devine said...

sofi oh sofi

bias® said...

ler? bersambung ke?

dzul hafixi said...

cepatan lo...

ayie said...

loh..bersambung lagi...
...............

sis_nita said...

sofi ooo sofi..

kena tunngu lagi laa yerr..

sambungannyerr ni..

Koyuki said...

erm..duit bukan segala-galanya.

Harta benda tu cuma ukuran kat atas dunia..dalam kubur tak de nilai.

kite ske low profile =D

sambung lagi ohhhh~

triple x malaya said...

kimisai:lagi dan lagi..

triple x malaya said...

azzaliena suziantie:bulan puase kene sabar..

triple x malaya said...

hazerin:malas dah jadi hobi kau kan..?

triple x malaya said...

sharamli:rase nak bace..bace ar..lagi pun kau kan suke bace dari bawah..huhuhu

triple x malaya said...

patungcendana:kalau boleh gua nak bermonolog samapai nafas terahir..

triple x malaya said...

mamai:redha je la..pasti suatu hari ade cahaye yg menerangi hidup sofi..

triple x malaya said...

sofia:ade aku bulu kaki ke..hehehe..geli2 la best siot..

triple x malaya said...

cookie devine:cookie oh cookie..

triple x malaya said...

bias:tak de sambung la..

triple x malaya said...

dzul hafixi:wait...

triple x malaya said...

ayie:ape nak buat..gua tak boleh taip entry panjang2..nanti gua pitam..

triple x malaya said...

sis_nita:cam tu la gaye nye sis..kene la tunggu..

triple x malaya said...

koyuki:care hidup lu..macam care hidup gua low profil..

sutera putih said...

sambung2,,,
xsabor,,
;-)

vidadarisakura said...

oh sofi..

chipsmore said...

lorrr...sambung pulakkk da ..hehe ;)

DaliaLiyana said...

wat is next...cepat..cepat...ade bape part ni?? :)

aloy_paradoks said...

ni drama sedih hari raya ke?

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

sofi bkn pose pun kan?kan?kan?
hehe..

pastu..??

patungcendana said...

re...taxi driver...ya...aku cuba bersabar...kalau tak sure kemek kereta aku...hehe

selamat hari raya jejaka idaman malaya...:-D

triple x malaya said...

sutera putih:nanti akan di sambung..

triple x malaya said...

vidadarisakura:oh vidadarisakura...

triple x malaya said...

chipsmore:cam tu la gaye nye..kene sambung...huhuhu

triple x malaya said...

dalialiyana:dah nak part last dah...

triple x malaya said...

aloy_paradoks:begitu le gaye nye yoep...

triple x malaya said...

kakuna:sofi puase la....

triple x malaya said...

patungcendana:selamat hari raye jugak kat patungcendana yang manis n cool....

Fatt Chin Choy said...

sofi ni ko ker?