xxx

xxx
xxx malaya

25 July 2009

misi KESABARAN.

Boringnye...[keluhan dlam hati gua]nak buat ape ye...ehm memancing la..boleh jugak hilang kan boring...orang kate memancing perlu ada kesabaran...betul ke?

Celuppp...bunyi umpan bile mencecah dasar air,dengan penuh kesabaran gua menunggu mangsa pancing gua yang pertame...turget ikan siakap la beb...kurang-kurang 7kg,mesti puas hati...

jam menunjukan pukul 12.05pm,masih menanti mangse pertame memakan umpan pancing gua...lame menunggu sekor pun tak nak makan umpan gua...hati gua masih tenang lagi,gua tukar umpan yang lebih baik dan lebih menyelerakan...ikut hati gua mahu je gua bagi umpan kfc...tapi ikan tak makan kfc...kalau korang gua caye...confirm makan...

pukul 1.05pm...mak oii...[keluahan hati gua]mengape sekor pun tak nak makan ni...macam2 umpan gua dah tukar,tapi ikan masih tak nak makan pun...[sambil mengaru kepale]nak kate kan gua tak mandi...awal-awal pagi gua dah mandi...pelik..pelik...

pukul 1.25pm...hati gua yang tenang dan sabar tadi bertukar jadi panas hati...menyirap darah gua...sekor pun tak nak makan umpan pancing gua,menyesal pulak rasenye gua memancing...

pukul 1.40pm...gua setia menunggu sambil menanti...gua neninggalkan ektiviti gua sebentar sebab ingin menunaikan tanggungjawab di dunia ini...solat zohor...

pukul 2.00pm...selepas gua solat dan minum segelas air,gua sambung memancing balik,gua tengok sekor pun tak lekat lagi kat pancing gua...mane la ikan2 ni pergi...tak kan hari minggu cam ni keje...selalunye pergi dating...

pukul 2.30pm...masih menanti...hati dah menyirap dah ni...sekor pun tak makan lagi...isss...mane la ikan ni pergi,mengape tak nak makan umpan gua ni...

pukul 3.00pm...gua dah betul2 dah hilang kesabaran...darah gua mule menyirap...tibe-tibe jari telunjuk kanan gua menekan butang off PS2 yang berade di sebelah tv...lalu gua masuk bilik...ZZZzzzzzzzzzzzz......


nota bulu rome ku:kesabaran itu penting dalam setiap situasi...

49 comments:

mamai said...

lu mmg nak kena la wa ngah syok baca
suspen wa nak tau juga lu mancing kat mana....hampeh tul

sharamli said...

naseb baek bc dari bwh...

bias® said...

kalau lah dapat ikan tuh. kau makan tau?

patungcendana said...

entry kau ni agak mencabar kesabaran gak...huhuhu

jasrina rahim said...

aku dh syak ada sesuatu yg tak kena bila kau kata pegi solat tu..

helena's said...

huuu memang menguji kesabaran,,sabar2 cik hel..

Raihanna said...

hahahaa..
kelakar la..
xpe2..
pasni kalau mancing agy..
guna umpan cengkerik goreng salut ngan kunyit..
ha..
mesti ikan jatuh cinta punya..
hik2

intan.dayana said...

hahaha..sgt cOmel lah kesabaran kamu tuh.muahaha!

@tune® said...

bapak boring

ape kate cube shopping?

triple x malaya said...

mamai:sory beb...nanti senang kite layan mancing same2 kat PS2 k...

triple x malaya said...

sharamli:nanti gua buat entri mule dari bawah la....

triple x malaya said...

bias:kongsi makan dengan lu boleh...?

triple x malaya said...

patungcendana:ape yang penting?sabar je la...

triple x malaya said...

jasrina rahim:itu makne nye lu bijak...ape2 pun jangan lupe solat...kecuali dlam....xpayah gua ckap la...mesti lu tau punyer..

triple x malaya said...

helena:kesabaran tu penting dalam hidup...yang penting sabar je la...

triple x malaya said...

raihanna:umpan cengkerik goreng...?sedap tu,bukan setakat ikan...gua pun rase nak cube makan...huhuhu

triple x malaya said...

intan.dayana:yang penting sabar je la...

triple x malaya said...

@tune:shopping2...tu jela kaum hawe tau...buat2 la mengemas ke,memasak ke...kan comel...hahaha...

adibah said...

Praktis menahan kesabaran sempena Ramadhan yang bakal menjelma..


salam singgah

patungcendana said...

hehehe...nanti aku make sure nama kau pun ada ok...

kau nak jadi layang2 yang diterbangkan oleh angin atau yang diterbangkan oleh impian dan angan2?...dua2 pun aku pegang tali dia...:-)

kakuna_daisy said...

sabar itu cahaya iman...hehe..

arfahadnan said...

mujur aku seorg penyabar dan bijak menangani kemarahan..

:P

triple x malaya said...

adibah:alamak...dah nak dekat puase ke...

salam singgah jugak...

triple x malaya said...

patungcendana:aku nak kau pegang tali nye..dan aku jadi layang2 nye...

triple x malaya said...

kakuna_daisy:iman tak ade...make kesabaran bertukar jadi sebalik nye...

triple x malaya said...

arfahadnan:memuji diri sendiri nampak...sure ke kau seorang penyabar...?

Basuh Baju said...

lu ni kan.....ei, sabar je la..haha

triple x malaya said...

basuh baju:yang penting sabar je la...

♥ sOFIa ♥ said...

hahaha. mati mati aku ingat kau pergi pancing ikan betul.

cit tertipu.

esok saja lah kau sambung pancing.

:)

momo the munkee said...

ikut aku g bunuh orang kat afrika plak pasni nak?

triple x malaya said...

sofia:nak ajak lu memancing la..nak?

triple x malaya said...

momo the munkee:nak2...bile nak pergi,gua teringin nak bunuh orang afrika ni...

oshin da vinnci said...

hehehhe...

pape je...PS2 rupenye..

rase2 dorg nk mkn pizza tue... :D
cube try...haha

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

aku bru ghairah nk bg tips memancing dgn betol..
agak hampeh disitu

EN.ROBOT said...

waa igt lu pancing kt kolam renang,..,~!

triple x malaya said...

oshin da vinnci:nanti gua try bagi umpan pizza k...

triple x malaya said...

hazerin:sabar itu iman...

triple x malaya said...

EN.ROBOT:kalau ade ikan ape salahnye..kolam renang pun layan..

kimisai said...

misi kesabaran gua plak..

menunggu tamatnya cerita misi kesabaran lu tadi...hahaha

chipsmore said...

jgn jd "anak ikan" da la ye..huakakaka ;)

anakmuaallaf said...

Bagaimana ending kesabaran tu ye...buat sambungan

anakmuaallaf said...

Bagaimana ending kesabaran tu ye...buat sambungan

triple x malaya said...

kimisai:hidup mesti ade kesabaran...kalau xde huru hare beb...

triple x malaya said...

chipsmore:gua nak jadi anak ikan lu boleh...?

triple x malaya said...

anakmuaallaf:isyallah aku akan buat sambungan nye...

thanks coz singgah di sini..

Farhan Rais said...

Walaupun main game.kna byk jugak bersabar.bagus gitu.stgh org kita dah la main game yang melekakan.dah ada perkara buruk2 dah.di tambah lagi dengan perkataan buruk tu dgn carutan yg ntah pa2 je.dan ingatlah Allah berfirman dalam surah Az-Zumar ayat 10

إِنَّمَا يُوَفَّى الصَّابِرُونَ أَجْرَهُمْ بِغَيْرِ حِسَابٍ........

Maksudnya : “Sesungguhnya Tuhan mengganjari mereka yang bersabar dengan ganjaran yang banyak dan tidak terhitung."

KertasKarbon said...

salam kembali dari aku....
mmg kene ngan tjk ko...
misi ko untk sebarkn ajarn kesabaran..

triple x malaya said...

farhan rais:terime kasih atas komen anda,saye sanjungi komen anda sebagai seorang sahabat...

triple x malaya said...

kertas karbon:terime kasih kerane singah ke blog gua yang x seberape best ni...salam bloger dari gua.