xxx

xxx
xxx malaya

30 June 2009

PANTANG LARANG-Edisi terlarang

Pantang larang..!!!pasti semua orang tahu maksud apa itu pantang larang.
bagi yang kurang faham..apa yang patut korang buat..layan cite ni..
sampai nohta terahir..gua yakin korang mesti penah alami situasi yang
gua nak cite ni...

seperti manusia biase yang menumpang muke bumi ciptaan tuhan..aku tidak dapat lari dari situasi yang gua tidak penah terlintas dari dasar otak canggih gua ni..bahawe pantang larang ni wujud di muke bumi ni...mengikut tafsiran otak canggih gua..ada kebaikan jugak pantang larang ni...

kite selami cerita ni seterus nye...tapi korang jangan pergi bilik air menyelam plak
nanti lemas..lu tanggong sendiri..cerita tak habis bace korang plak masuk wad..ha..ni pantang larang jugak ni..jangan buat kerje sekerat jalan..nanti diri selalu di timpe bale..pantang larang orang dulu2 yang kate bukan gua ye..

pelakon utama TEH ZAHARAH BT IBRAHIM..Ni bukan pelakon tahun 50an tau...ni name opah gua..opah gua ni hidup penuh pantang larang..biase la orang dulu2..tapi opah gua dah meninggal dunia...mari lah kite same2 sedekah al-fathia keatas beliau..semoge roh nye aman disane..amin..

berbalik cite pantang larang..mase gua kecil sampaila besar gua dah biase dengan situasi cam ni..terlebih dahulu bacaan al-fathia kepade arwahyarmah bonda tercinta gua..

situasi pertama mase tu gua masih baby lagi..YAH..pelakon ke2 atau name sebenar UMI SATARIAH BT HJ ISMAIL juge sudah meninggal dunia..lalu meninggalkan anak yang paling handsome adalah gua..merangkap mak gua..dengan nada tegas opah gua berkate..tutup pintu tu hari dah senje..nanti setan masuk rumah..di rasuk nye plak budak tu..BUDAK, abalah aku..pelakon hero yang masih kecil mase tu..

FAKTA pantang larang,TAK ELOK PINTU TERBUKE WAKTU SENJE.
maksud nye..opah gua takut gua kene gigit dengan nyamuk atau agas2..agas2 ni sepupu nyamuk jugak..BUKAN PASAL SETAN atau HANTU..sangaje takut2 kan..supaye kite sentiase tutup pintu waktu senje..

situasi ke2..kakak gua UMI KALSOM BT HARUN pelakon yang sentiase mendapat anugerah dari mak gua..macam2..ranttai emas la gelang la..metang2 la dia anak pompuan sorang..jelous jugak gua dulu..tapi sekarang tak kisah dah..kakak gua ni selalu kene tegur dengan opah gua..sebab mase zaman kakak gua belasan tahun selalu lepak atas tangga rumah dengan kakak sepupu gua..opah gua kate tak elok anak dare duduk atas tangga..nanti lambat dapat jodoh.

FAKTA pantang larang,TAK ELOK ANAK DARE DUDUK ATAS TANGGA NANTI LAMBAT JODOH.pada hal kakak gua kawin pada usia mude dalam 24 tahun..sekarang dah 2 orang anak nye.
maksud orang dulu2 jangan duduk atas tangga sebab takut patah..nanti jatuh luke..itu je..


situasi ke3..abang gua pelakon pembantu terbaik MOHD HANAFIAH B HARUN..dia ni perangai pelik suke makan nasi dalam periuk mase umur dia belasan tahun tapi sekarang dah tak buat lagi perangai pelik tu..tak tahu mengape sampai sekarang gua tak penah tanye..opah gua selalu cakap tak elok makan dalam periuk nanti mase kahwin hujan lebat..

FAKTA pantang larang,TAK ELOK MAKAN DALAM PERIUK NANTTI KAHWIN HUJAN.pada hal mase majlis kahwin abang gua dari pagi sampai petang tak ade turun pun hujan..
maksud orang dulu2 jangan makan dalam periuk sebab takut periuk tu bocor ke..dah tak boleh pakai..sebab tu dia orang takut2 kan kite n generasi akan datang..ape2 pon gua sentise ingat n ikut pantang larang yang opah gua bagi tahu dulu..

logik atau tak logik NYE sesuatu PANTANG LARANG terpulang setiap orang yang metafsir nye..

17 comments:

patungcendana said...

aku selalu kena yang ni...

Anak dara jangan menyanyi di dapur, nanti kahwin dengan orang tua...

tapi arwah suami aku sama umur je dgn aku...

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

aku pun ada pantang.


pantang jmpa makanan. hahaha

aloy_paradoks said...

pantang kalau kene maki.

@tune® said...

tafsiran aku ttg xleh duk tangga...sbb susah orang nk lalu lalang..

masing² ade pendapat masing²

aloy_paradoks said...

gua lebih bersetuju dengan @tune kerana disitu ada logiknya.

triple x malaya said...

patungcendana:selalu myanyi lagu ape erk..?

triple x malaya said...

hazerin:pantang jumpe makan..itu bukan pantang name..itu celungap..hahaha....sovie....

triple x malaya said...

aloy_paradoks:kalau gua maki lu...agak2 lu marah x?

triple x malaya said...

@tune:betul gak pendapat lu 2..gua setuju...

patungcendana said...

aku selalu nyanyi lagu deep perple...dan lagu rahim maarof...hehehe

triple x malaya said...

patungcendana:rahim maarof..nyanyi sikit boleh...?

a.b geldofg said...

satu lagi pantang larang
jgn lawan kerajaan masa belajar

fakta pantang larang
nanti kena buang

kimisai said...

gua nak pantang larang yang boleh larang org lain daripada melarang gua untuk tak melanggar pantang lrang ...ader???heheh

patungcendana said...

Jangan padamkan mentari cinta
Jangan padamkan
demi cinta kristal..

ok?

re:handsome,baik,bijak....itu aku...

hehehe...sebab tu la kau lelaki idaman malaya...:-)

triple x malaya said...

a.b geldofg:kalau gua...gua lawan...sebab gua bulan...hehehe

triple x malaya said...

kimisai:ada..lu pg lepak kat planet plunto,coz dekat sane xde pantang2 larang ni...boleh la lu cipta pantang larang sendiri..

triple x malaya said...

patungcendana:erm gua biase dengar jugak lagu tu...

sesekali lu layan la lagu ska ke..oi ke..mesti best