xxx

xxx
xxx malaya

15 June 2009

mEnanti haRi mati- diA

Dulu dia penah sesat,bukan sesat di hutan atau di lautan...
tapi sesat di dunia buatan sendiri,bukan di pinta tapi di reka..
rutin harian penuh berliku..bagaikan mati kutu.
jike tak di cucuk sehari bagai kan orang gile..

Di cucuk di angota bahagian higway kate nye..
bile dah kene..laut hindi..slamber dia kate..belakang
rumah dia..nak mebantah xde gune sebab dia dalam
dunia durjana..

Keluar masuk rumah besi dah biase..outstation kate nye..
ape nak kate..dah biase...2 n 3 tahun balik le..
hidup penuh dgn tekanan x hubah seperti hambe..

Mase merubah segale nye...pintu syurga terbuke utk dia..
panggilan seru kejalan toubat di terime..lalu dia mencari
sinar penerang jiwe...nun jauh di rimba utk menimbe ilmu
penerang jiwe..

Bagi dia dunia tiada ape2..hanye di cari ilmu akhir dunia..
namum dunia ni adil kate nye..yg durjana di balas juge..
dia terime segale dugaan yg ESA..dia kate ini balasan yg patut dia terime..

Tidak pernah takut atau sedih..namum dia terime dgn hati terbuke..
mungkin esok atau luse dia akan mehadap yg esa..
cume dia pinta...jangan sesekali aku ikut jejak dia..
cari lah ilmu penerang jiwe..sementare kiamat belum tibe..

10 comments:

patungcendana said...

ilmu penerang jiwa lawan ilmu pemusnah jiwa...

yang mana menang?

aloy_paradoks said...

lu rasa Tajul dah bertabot belum?

kimisai said...

heheh
sesat di hujung jalan, kembali ke bustand dulu...semoga semua di berkati dan dirahmati..

triple x malaya said...

patungcendana:sure ilmu penerang jiwe menang...

triple x malaya said...

aloy paradoks:aku x sure dia dah bertaubat blum...yg pasti dia x lame lg...

triple x malaya said...

kimisai:lu rase bustand mane yg best...?

patungcendana said...

re:...

nak join? boleh je...

sure best... sedara2 aku majoriti perempuan tau...hehehe

en.Adam said...

kau nak tobat ke???

triple x malaya said...

en.Adam:niat memang nak tobat pun..nak join ke?jom ar...

triple x malaya said...

patungcendana:bila boleh join...?tapi aku nak mandi je xnak mgorat....