xxx

xxx
xxx malaya

18 November 2009

misi layar lara

Di sebuah kampung yang jauh dari klcc,tinggal seorang nenek dengan seorang cucu yang bername aiman..Aiman adalah seorang budak yang baik,namun nasib dia kurang baik sebab baru sebulan kehilangan ayah dan bonda tercinta akibat kemalangan jalan raye berhampiran persimpangan susur keluar ke lebuh raya karak..oleh sebab aiman anak tunggal dan tiade sape2 yang mahu jage dia,aiman telah tinggal bersame same nenek belah ayahnye..

Namun aiman tetap tabah untuk meneruskan kehidupan walaupun tanpa kedua-dua ayah dan bonda tercinta di sisinye,tetapi aiman tetap kuat untuk menempuh kehidupan walaupun aiman masih berumur 6 tahun.nenek adalah tempat aiman bermanje..setiap malam aiman merindui ibu dan ayah nye,namun nenek sentise menberi kate2 semangat untuk aiman menahan dari rase kecewa..

setiap hari aiman sentiase menolong nenek nye menbuat keje-keje rumah walau pun aiman berumur 6 tahun tapi itu bukan alasan bagi dia untuk tidak menolong neneknye..bagi aiman nenek adalah segale-gale nye untuk dia..jike nenek tiade mane lagi tempat yang harus aiman pergi..aiman tiade sape2 lagi kecuali nenek..aiman sayang sangat kat nenek dia..

yang!...yang!..[kedengaran suare dari bilik sebelah]tak tido lagi ke si sofi tu..cepat sayang abang dah sangap ni..kejap..anak tak tido lagi ni,tengah bercerita bagi dia tido..ha dengar tu fi ayah kau dah memekek dah tu..erm mengape anak ibu tak tido lagi ni..penat ibu dah bercerita..macam mane nak tido ibu,cerita ibu tergantung?ape jadi dengan aiman seterus nye bu?..erm esok je la ibu sambung ye..ayah kau dah memekek tu..sangap sangat agak nye..kalau lambat ibu datang lagi kuat memekek nye karang..tido ye fi esok kan nak sekolah ambil keputusan upsr..ok bu jangan lupe sambung tau esok ceritenye..dan selamat berlayar dengan ayah ye bu..

32 comments:

mamai said...

berlayar naik apa tu katamaran atau lanchhanr kuning

sI tEDI said...

pesan anak x menahan!

Koyuki said...

haihhh..
prihatin jgk si sofi ni

Razman said...

cmtu r nti klu ko dh ada ank..kopem lama bil air tertunggak..

bias® said...

selamat berlayar.

~~~ kay ~~~ said...

salam dan selamat pagi...

RE: thanks - atas ucapan itu!

(^_^)

helena's said...

aduh!

yoro okino said...

selamat berlyar
selmat smpai gak
huuh

misz benida said...

aiman xkesah kan???
*aiman xkesahhh

arfahadnan said...

malam tadi aku dah baca..

tapi pagi nih jadi lupa lak..

terpaksa baca sekali lagi..

dah darjah 6 pun nak kene mak bercerita baru boleh tido ker?

aloy_paradoks said...

orrrrr....

♠♥♠ayudeadwish♠♥♠ said...

aku tak tau nak kata ape~~
nak gelak pon ade
apekah?

razman ko ni komen kuning2~~
tercemar minda suci aku

triple x malaya said...

mamai:naik sampan je bro..slow2 je..hehehe

triple x malaya said...

si tedi:anak yang sempoi..huhuhu

triple x malaya said...

koyuki:memang prihatin pun si sofi tu..

triple x malaya said...

razman:bil air aku sentise tak tertunggak..coz aku kat selangor..air free je beb...huhuhu

triple x malaya said...

bias:tQ2...semoge sampai destinasi..

triple x malaya said...

kay:walaikumsalam...same2...

triple x malaya said...

helena:mengape aduh...?hehehe

triple x malaya said...

yoro okino:tq2...harap2 sampai ar...

triple x malaya said...

misz benida:aiman memang x kisah...hehe

triple x malaya said...

arfahadnan:si sofi memang cam ni..sebelum tido msti kene bercerita dulu baru boleh tido..hehe

triple x malaya said...

aloy:arrrrr......

triple x malaya said...

ayudeadwish:so...ape nak di kate ye x...?

patungcendana said...

woi...apa jadi kat aiman?

Ries Lee said...

mak ai anak dia...
mcm tau jer mak dia nak belayar...

dzul hafixi said...

hope x karam la..

triple x malaya said...

patungcendana:aiman ok je...

triple x malaya said...

ries lee:biase ar budak bijak...

triple x malaya said...

dzul:moge2 ar....

encik ariff said...

haha.
sempoi.

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

owwh...kire oke la tu anak die tak suh mkn gegula dlu..hahahaah...