xxx

xxx
xxx malaya

28 November 2009

misi kehilangan DARA

Di suatu petang yang mendung di sebuah kampung di hujung peta perak aitu bagan dato[selain jeti yang cantik dipermukaan laut yang terbentang luas,penyanyi M DAUD KILAU pun orang sane tau]...mak timah berlari tercungap-cungap sambil mengakat kain batik cap serai paras lutut yang di beli nye mase rombongan ke kelantan tahun lepas..[biase la kelantan la kate kan..]terus menuju ke rumah tok ketua[ketua kampong]

Dengan kelajuan 180km sejam mak timah telah sampai kerumah tok ketua kire2 5km jauh dari rumah nye..dan memecahkan rekod lame nye tahun lepas aitu 5minit 23saat kepade 5minit 18saat ia adalah sesuatu pencapaian terbaik untuk mak timah..tanpa brek dis brembo atau hand brek dari jename evo 10 mak timah tidak dapat mengawal kelajuan larian nye lalu melanggar tangga rumah tok ketua yang di perbuat dari kayu jenis jati..[beli la barangan buatan malaysia]

Lalu mak timah memekek sambil tercungap-cungap..[umpame enjin turbo gsr]memanggil tok ketua...

TOK KETUA:ha ape yang kau terpekek pekek ni timah..aku tengok dah macam orang kene sawan je rupe nye..

MAK TIMAH:macam ni tok ketua[suare dalam tercungap cungap]saye nak cakap pun segan,takut tok kate saye tak tau jage la..ape2 lagi la..

TOK KETUA:dah kau tak cakap macam mane aku nak tahu timah oi..

MAH TIMAH:begini cerite nye tok ketua..DARA saye dah hilang ni..

TOK KETUA:ha!!hilang lagi...is kau ni timah betul la kau ni tak pandai jage dara langsung,dah la tahun lepas kau hilang mak kepade si dara tu..sekarang si dara pun dah hilang..

MAK TIMAH:tak tahu la macam mane saye nak cakap tok ketua..pening kepale saye memikir nye..saye jage baik2 pun orang rampas dara saye..

TOK KETUA:bile kau sedar dara kau hilang timah..?

MAK TIMAH:baru tadi tok ketua..mase saye nak bagi makan rumput kat kebun tadi,saye tengok dara dah tak ade dekat situ..yang tinggal tali leher si dara je tok..

TOK KETUA:macam ni la timah kau balik dulu nanti tok ketua tolong carikan dara kau tu dengan orang2 kampong..kalau tidak jumpe dalam mase 24 jam..anggap la lembu betina kau si dara tu dah kene rembat..kalau betul2 hilang tok akan buat ripod kat balai polis.

MAK TIMAH:kalau cam tu baik la tok ketua..saye balik dulu la ye..


nota:sesiape ade maklumat atau kenal si dara mase hari jumaat pagi tu sile lapor kat gua..

32 comments:

Hisham said...

salam bro...mmg xdpt dikesan bro..coz aku mai2 je mmg dh tggal isi je...heheheh...salam aidiladha..i link u k.

paiseh said...

jantan ke betina??

Ries Lee said...

dah kena sembelih la tu...
hahaha..

patungcendana said...

aku yang curi sebenarnya...:-p

re:...pasal tumpang blog aloy?

aloy_paradoks said...

Hisham ingat ko pompuan kot..

suzy said...

kesian.

@tune® said...

dara tuh ade kt bawah kedai kt area selayang dah..direct g pasar borong sendiri..xmo jd korban katenye

... said...

haha..lawak sunggu mak timah..
eh, i love liverpool too..
hail liverpool..
mng lwn everton 2-0..
silap anta comment ni haha

aminah said...

hr ahad ble lapor x??

sharamli said...

nasib baik dara sy xhilang...

bias® said...

hilang lagi?

mamai said...

dara yang tak terkorban

helena's said...

ade dara lg..

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

oww..tadi ade org sedekah daging,die ckp lembu ni dara...patot la lembut jek..hahhahaha...

eh lu punye ke..?? laa...

triple x malaya said...

hisham:gua pun x dapat kesan...

triple x malaya said...

paiseh:lu macam bace enry x habis je..gua dah taip pe betine..hehe

triple x malaya said...

ries lee:lu yang rembat ke..?

triple x malaya said...

patungcendana:patut ar hilang dah sampai ke kuantan rupenye..si dara..

apsal tumpang blog aloy...jimat n bebaloi-baloi...

triple x malaya said...

aloy:huhu gile lu..nanti dia ingat gua gay...

triple x malaya said...

suzy:ape boleh buat..dah hilang...

triple x malaya said...

@tune:yea ke nanti gua tray runer kat selayang...jauh dia melarikan diri ye..

triple x malaya said...

...:liver memang gempak...

triple x malaya said...

aminah:sure boleh...xrak hal..

triple x malaya said...

sharamli:huhu jage baik2 tau dara lu...jage sampai tua..hahaha

triple x malaya said...

bias:lagi2 hilang....bukan lu yg rembat ke..?

triple x malaya said...

mamai:mendalam maksud tu..hehe

triple x malaya said...

helena:mesti la ade..kalau x ade x best ar...

triple x malaya said...

kakuna:biar betul...lu bagi tau alamat rumah yang bagi daging tu...gua nak pg siasat..

twinktwink♥ said...

cisssss,
ingtkan cite lucah tadi,,

Cik Cookie said...

Cik Cookie jumpa Teruna je.

Firol said...

hoooo..lari dari pusat penyembelihan

aloy_paradoks said...

blog ni komen sendiri lagi banyak dari komen orang...