xxx

xxx
xxx malaya

05 May 2011

siput burung

Malam ahad lepas sofi balik kpg.biase la budak kpg yang jauh merantau,tak la jauh mane klang jea.itu pun kadang2 bapak sofi kate klang tu dekat amerika.Lama tak jumpa maka banyak cerita politik kpg yang bapak sofi cerita kan.terbaru bob lokman datang bagan dato buat ceramah.sofi menganggok kan jea,sambil menegok kopi panas ke tekak lalu mengigit sekeping biskut kering cap ping pong yang di beli bapak sofi dekat kedai sialo petang tadi.

Cerita makin rancak.tiba2 kakak sofi dari rawang pun sampai dengan suami dan anak2 beliau yang tidak penah makan saman.dulu mase kecik ade ke perut sofi nak di pijak nye.dia kate biar kempis sikit.giler ape sofi bukan makan rasuah pun.kakak dan abang ipar sofi join sekali borak2.bapak sofi tukar topik cerita.kali nie bukan politik tapi pengajian am.pade zaman dahulu habitat laut yang di kenali sebagai terumbu karang boleh menjadi sekor burung.bapak sofi kate mase mude terumbu karang tu boleh di makan macam siput2 laut yang lain.tapi bila dia dah membesar sebesar pinggan yang korang selalu pakai untuk makan nasi tu,maka terumbu karang tu akan menjadi anak burung.

hati sofi berbisik.dah start megarut orang tua nie..


NOta:penulisan tidak mengikut mane2 fasafah bahasa dan pustaka.


2 comments:

sharamli said...

bapak s0fi tak sihat?

aloy_paradoks said...

org tua tu memang kuat ngarut.